Senioren busreisjes met Facet

Facet Ridderkerk organiseert in december twee gezellige busreisjes.
Op donderdag 1 december vertrekt de bus naar de mooiste en grootste kerstshow van Nederland bij Intratuin in Halsteren. Voorafgaand wordt in restaurant Huys Roosevelt genoten van een pannenkoek met een drankje. Om 15.00 uur vertrekt de bus weer naar Ridderkerk. De kosten zijn € 27,50 per persoon.
Dinsdag 6 december rijdt de bus naar Rederij Leerdam voor een rondvaart over De Linge. Het schip vaart langs het schitterende landschap van de Betuwe. Tijdens de rondvaart wordt een uitgebreide Betuws lunchbuffet verzorgd. Rond 15.00 uur vertrekt de bus weer naar Ridderkerk. De kosten zijn € 49,50 per persoon.
Beide busreisjes hebben verschillende opstapplaatsen in Ridderkerk zoals Reyerheem, Schoutstraat 5, wijkcentrum West, wijkcentrum Slikkerveer en wijkcentrum Bolnes.
Inschrijven kan bij Facet aan de Schoutstraat 5. Betaling is mogelijk met pin of contant. Wilt u meer informatie of heeft u vragen, dan kunt u contact opnemen met Facet Ridderkerk via 0180 – 432 350 of per mail info@facetridderkerk.nl.

Nog steeds problemen met nul-op-de-meter

Bij het verduurzamen van Ridderkerkse huurwoningen is een belangrijke rol weggelegd voor Wooncompas. Verduurzamen draagt bij aan een beter milieu, zorgt voor lagere woonlasten en meer woongenot. De gemeente en Wooncompas hebben afspraken gemaakt in de prestatieafspraken. Veel huurders zijn na een verduurzaming tevreden. Maar soms gaan er zaken mis, zoals in de Tarwestraat in Oostendam. PvdA-GroenLinks Ridderkerk heeft hierover in mei vragen gesteld aan het college. Nadat de PvdA Ridderkerk dat vorig jaar ook al had gedaan. Het college antwoordde dat er bij vier woningen sprake is van complexe problemen met de warmtepomp. Zonder ingrijpen geeft deze in de winter te weinig warmte af. Het college vroeg het na en verzekerde ons voor de zomer dat de problemen binnen enkele weken zouden zijn opgelost. Een half jaar later en diverse inspecties is het nog altijd niet opgelost. Dit is een situatie die bewoners in deze energiecrisis veel stress bezorgt. Binnenkort gaat een deel van het nieuwe verwarmingssysteem vervangen worden. Maar zowel Wooncompas als de aannemer durven niet de garantie te geven dat de problemen daarna zijn opgelost. De woningen worden ondertussen verwarmd met een elektrische kachel, die is niet geschikt om het hele huis te verwarmen, zeker niet bij een strenge winter... en is duur. Daarom stelt PvdA-GroenLinks Ridderkerk opnieuw schriftelijke vragen aan het college. Fractievoorzitter Jeroen Rijsdijk: "Wij hebben het college nogmaals gevraagd er bij Wooncompas op aan te dringen deze problemen snel op te lossen. En te zorgen dat bewoners hun geld terugkrijgen. Het systeem werkt al vanaf het begin niet naar behoren, terwijl zij wel daarvoor betalen. Dat hoort zo niet."