Energieavond in Rijsoord

Op donderdag 24 november organiseert de Hervormde Gemeente Rijsoord, in navolging van andere kerkelijke gemeenten in Ridderkerk, een voorlichtingsavond omtrent het gebruik van energie. Hierbij zullen onder andere maatregelen toegelicht worden door een energiedeskundige, waarmee energie bespaard kan worden in de huidige tijd van stijgende energieprijzen. Ook zal er ruimte zijn voor vragen. De avond, die begint om 19.30, wordt gehouden in De Hoeksteen aan de Rijksstraatweg 43. Iedereen uit Rijsoord en omgeving is welkom.

Succesvol met
valpreventie

Ridderkerk Langer Gezond (RLG), het leefstijlprogramma van Facet, organiseerde in samenwerking met Fysiotherapie Ridderkerk in de maand oktober een cursus met als thema valpreventie.
De bijeenkomsten bestonden uit informatie over de oorzaken van vallen en de gevolgen, testen op valgevaar en oefeningen gericht op het verbeteren van fitheid, evenwicht en spierkracht. Onder begeleiding van twee fysiotherapeuten en een leefstijlcoach is men aan de slag gegaan, ook met huiswerkopdrachten, om het risico op een val zo klein mogelijk te maken.
De deelnemers hebben zich vol enthousiasme op deze cursus gericht. Door de oefeningen in het dagelijkse bestaan toe te passen zullen zij zich beter wapenen tegen vallen. In januari en maart 2023 zijn er nog bijeenkomsten om de vooruitgang, die er ongetwijfeld zal zijn, te meten.
Ridderkerk Langer Gezond wil in het voorjaar 2023 deze cursus overdag herhalen. Interesse hiervoor kunnen belangstellenden kenbaar maken bij Facet Ridderkerk, Schoutstraat 5, tel, 0180-432 350. Voor meer informatie en ook voor andere activiteiten van Ridderkerk Langer Gezond kan men kijken op de website: Ridderkerklangergezond.nl.