Foto:

Zestig jaar Ten Donck

De Ridderkerkse korfbalvereniging Ten Donck bestond op zondag 13 november precies 60 jaar. De zaterdag ervoor had de vereniging met haar leden een geslaagde feestavond, voorafgegaan door een goed verzorgd Indisch buffet.
De activiteiten begonnen in de middag met oefenwedstrijden voor de korfballende leden. Daarna was de sporthal het domein van iedereen, die nog wat wilde sporten. Uiteraard met veel korfbal, maar er waren ook groepjes aan hetbadmintonnen en voetballen.
“Het is goed om te zien dat de club, na de afgelopen moeilijke jaren, langzaam maar zeker weer in een groeiende fase is terecht gekomen” stelt het bestuur. Er is een trainingsgroep bij de 3 tot 5-jarigen gestart, de eerste kandidaten voor een team 6-7 jarigen hebben zich gemeld en er wordt gewerkt aan een midweek team.
Ook het clubhuis is grondig aangepakt. Een team vrijwilligers heeft de schouders eronder gezet en het ziet er prachtig uit. Er is nog wat werk in uitvoering, maar eind december hopen de werkers helemaal klaar te zijn.
Trots is de club ook op sporthal Reyerpark, die in samenwerking met andere partijen is opgezet. “Ons sportpaleis voor de zaalcompetitie. Met eigen financiële middelen en de hulp van veel vrijwilligers opgezet, en daar zijn we nog steeds erg trots op. Nog zeven jaar en dan hypotheekvrij! Nog steeds een van de mooist geslaagde samenwerkingen op sportgebied in de gemeente Ridderkerk” aldus het bestuur.
De komende jaren wil de club zich inzetten om het ledenbestand vooral bij de jeugd weer op orde te krijgen. Streven is om in elke leeftijdsgroep met twee teams in de competitie te spelen. Ten Donck hoopt zo een laagdrempelige vereniging te blijven waar een ieder (ont)spannend korfbal kan spelen.
Belangstellenden voor een proeftraining kunnen contact opnemen via: info@tendonck.nl..

Bij Ten Donck kon taart aangesneden worden