Informatie over gratis OV

Op dinsdag 22 november is er in WVC Bolnes een informatieavond over het gratis openbaar vervoer voor Ridderkerkse AOW’ers. Het ACOR (Adviescommissie Ouderenbeleid Ridderkerk) wil met deze avond de mogelijkheden van dit vrij reizen bekender maken.
Er zal worden toegelicht welke bestemmingen er allemaal met de bussen, trams en metro van de RET mogelijk zijn. Niet alleen Rotterdam is met het gratis OV voor Ridderkerkers bereikbaar, maar ook bijvoorbeeld Dordrecht en Hoek van Holland.
Het ACOR verzorgt deze avond met de middelen die verkregen zijn na het winnen van een duurzaamheidsprijs van de gemeente. Het idee is dat ouderen vaker de auto kunnen laten staan als ze gratis op hun bestemming kunnen komen met openbaar vervoer. Hiervoor moet bekender worden wat er met de verbindingen mogelijk is.
De informatieavond in het wijkcentrum aan de Noordstraat 255a in Bolnes is van 19.15 tot 21.00 uur. De inloop is van 18.45 t/m 21.00 uur. Alle bezoekers worden ontvangen met koffie/thee en een gebakje.

Bruin café bij Reyerheem

Aafje Reyerheem start op zaterdag 19 november met een bruin café op het Ontmoetingsplein.
Buurt- en wijkbewoners kunnen deze middag met elkaar in contact komen onder het genot van een borreltje, wijntje of advocaatje. Ook kan men een kaartje leggen en een spelletje doen. Er wordt gezellige muziek gedraaid.
De cafémiddag in de zaal aan de Torenmolen 1 in Ridderkerk-Drievliet is van 14.00 tot 16.00 uur. Voor de bezoekers is er een arrangement van twee consumpties, een hapje en wat te knabbelen voor € 5,50.