Ank en Anrie Remus zijn nog steeds in "full swing"

30 jaar op de dansvloer

RIDDERKERK - In 1992 begonnen Ank en Anrie Remus met het kopen van geluidsapparatuur en het huren van zaalruimte in IJsselmonde voor één avond in de week. In artikelen in de krant en in 10.000 zelf rondgebrachte folders nodigden zij toekomstige cursisten uit om in hun Danscentrum Remus te komen dansen.

Nu, 30 jaar later, is Danscentrum Remus nog steeds in ‘full swing’!. Elke week geven Ank en Anrie 12 groepslessen en dat alleen op het gebied van stijldansen, zowel ballroom (ondermeer quickstep en tango) als latin (ondermeer cha cha cha en jive). Waar andere dansscholen moesten zoeken naar alternatieve dansvormen om het hoofd boven water te kunnen houden hield het Ridderkerkse paar vast aan hun passie, het stijldansen. “Een vijfjarige opleiding afgesloten met nationale en internationale vakdiploma’s maakt het verschil tussen onze dansschool en andere. Onze cursisten, sommigen al meer dan twintig jaar, raken ook in de ban van het stijldansen door onze manier van lesgeven en de sfeer in ons danscentrum” vertelt Anrie.
Wie een keer vrijblijvend komt kijken komt er volgens de dansleraar achter dat stijldansen ook helemaal van deze tijd is: “Van de groep die in september is gestart is meer dan de helft van de cursisten tussen de 25 en 35 jaar.”
Op 10 december vieren Ank en Anrie samen met hun cursisten het 30-jarig bestaan van het danscentrum tijdens een feestelijk kerstbal. Voor meer informatie over de lessen en tijden www.danscentrumremus.nl of 0180-428781.