: Tonia Ruybroek (links) scoorde in Spijkenisse drie keer
: Tonia Ruybroek (links) scoorde in Spijkenisse drie keer Foto:

Poseidondames grepen net naast de eerste zege

Het nieuwe damesteam van Poseidon ’56 krijgt steeds meer vorm. En hoewel dat nog geen punten oplevert, wordt het spel steeds beter en moet de tegenstander een steeds grotere inspanning doen om de punten te bemachtigen. Afgelopen zaterdag leken de Ridderkerkse waterpolosters hard op weg naar de eerste zege, maar in de slotminuut van de wedstrijd moest de eer toch aan de ploeg van De Kempvis worden gegund.
In het Rivièrabad in Spijkenisse kwam de Ridderkerkse ploeg snel met 0-2 voor en wisten hun tegenstanders in de eerste periode niets af te dwingen. In de tweede periode kwam de thuisploeg beter in het spel, maar Poseidon pareerde de scores met snelle tegentreffers. Met de stand 2-4 mochten de ploegen van kant wisselen. Poseidon wist de voorsprong in de derde periode goed te verdedigen en gunde De Kempvis geen enkele kans. Zelf kwam de ploeg er geregeld gevaarlijk uit, maar kwam evenmin tot scoren. De eerste minuten van de vierde periode leek er geen vuiltje aan de lucht voor de Ridderkerkse vrouwen. De thuisploeg kwam op 3-4 en Poseidon pareerde met 3-5. De eerste zege van deze jaargang leek in de maak. In de slotfase ging het toch nog mis. Met een hard afstandsschot en een strafworp kwam de thuisploeg op 5-5 en in de slotseconden moesten de Poseidondames ook de 6-5 slikken.