Crossen door de Gorzen

Op zaterdag 26 november is de jaarlijkse Cyclocross Ridderkerk. Dit evenement in de Gorzen maakt deel uit van de GP Cycling veldritcompetitie Zuid-Holland.
Het parcours van de Gorzen is afwisselend en uitdagend voor de fietscrossers. Er wordt gereden in verschillende klassen. Om 10:45 uur is de start voor de funklasse. Dit is een wedstrijd voor iedereen van jong tot oud zonder KNWU-licentie. Leuk voor vaders die de strijd met hun kind willen aangaan of buren die eens een keer met elkaar willen racen. Er mag worden meegedaan met een mountainbike, gravelbike of cyclocrosser. Het plezier staat voorop. De wedstrijd duurt een halfuur plus nog een ronde. Om 12.00 uur zal het startschot klinken voor de nieuwelingen en 40+ veldrijders in categorie B. Twee minuten later starten de dames in categorie D. Zij gaan 40 minuten de strijd met elkaar gaan.
Om 13.00 uur is het parcours voor de snelle mannen van categorie A, die 50 minuten hun rondjes mogen draaien. Inschrijven voor deze wedstrijden kan bij de start vanaf 10.00 uur. Deelname kost € 3. Parkeren is gratis op aanwijzing van de verkeersregelaars aan de Gorzenweg.

Handbalveld in de wijk

Op woensdag 30 november wordt een handbalveld in gebruik genomen bij het Huygensplantsoen in Ridderkerk. Dit veld is een resultaat van het lokaal sportakkoord Ridderkerk. In dit akkoord staan afspraken om meer inwoners aan het sporten en bewegen te krijgen. Met het in 2020 gesloten Sportakkoord werken partijen uit de sport, maatschappelijke organisatie, bedrijven en de gemeente samen om met elkaar de eigen sport- en beweegambities kunnen bereiken: "Samen willen wij de sport versterken en de maatschappelijke kracht van sport optimaal benutten."

Handbalclinic
Het openingsfeestje wordt volgende week gevierd met handbalvereniging Saturnus '72. Wethouder Fleur Stip zal om 11.00 uur het nieuwe veld openen met aanvraagster Summer Opmeer. Aansluitend is een handbalclinic.