Taveri handhaaft zich

De tafeltennissers van HBM Dakbedekking/Taveri hebben afgelopen vrijdagavond tegen koploper Alexandria niet voor een stunt kunnen zorgen. In Rotterdam werd een ruime 8-2 nederlaag geleden, waarmee de gastheren het kampioenschap veilig stelden.
Anders dan de uitslag doet vermoeden waren de teams aan elkaar gewaagd. Een gelijkspel voor de Ridderkerkers had zeker tot de mogelijkheden behoord, daar er liefst vier wedstrijden over het maximaal aantal games in het voordeel van de thuisclub werden beslist. Hans Stapels en Patrick Weijers wisten beiden een wedstrijd in het enkelspel te winnen. Robert Beenes bleef puntloos. Het koppel Beenes/Weijers slaagde er niet in de ongeslagen status in het dubbelspel in dit seizoen te behouden. Ondanks de nederlaag waren de twee behaalde punten voor HBM/Taveri voldoende om handhaving in de hoofdklasse te bewerkstelligen. De Ridderkerkers stegen, met nog een wedstrijd voor de boeg, zelfs naar een keurige tweede plaats op de ranglijst. Een nederlaag van 6-4 in de slotwedstrijd tegen Docos uit Leiden volstaat om deze tweede plaats te behouden.

.