Het Dukdalfkoor mag weer optreden en wil zingen met veel publiek
Het Dukdalfkoor mag weer optreden en wil zingen met veel publiek Foto:

Volkskerstzang met koor De Dukdalf

Het Ridderkerkse koor De Dukdalf organiseert dit jaar een volkskerstzang. De zanggroep hoopt op zaterdag 16 december te zingen met een volle kerkzaal in de ‘Levensbron’ aan de Jan Luykenstraat 10. Het is voor het koor ook het eerste grote optreden sinds de coronaperiode.
Het Dukdalfkoor bestaat inmiddels twintig jaar. Tijdens de coronaperiode hebben de koorleden contact gehouden met zakjes vergeet-mij-nietzaadjes. Ook werden er kerststukjes en chocoladeletters bezorgd. Het bestuur probeerde zo binding te houden met de leden.
Inmiddels mag het koor alweer een aantal maanden repeteren in De Loods. Helaas met minder koorleden dan voorheen, maar het enthousiasme is er niet minder om. De groep heeft weer een zomeravondconcert mogen geven en treedt als voorheen regelmatig op in verzorgingshuizen: “Geeft altijd een voldaan gevoel als je de bewoners ziet meezingen. Daar doen we het voor” ervaren de koorleden.

Samen zingen
Maar de kers op de taart voor De Dukdalf is toch het kerstoptreden. In voorgaande jaren nodigde het koor voor de kerstconcerten een gastkoor uit. De laatste keer was dat het koor van het Leger des Heils, maar dit jaar gaat de uitnodiging uit naar iedereen die mee wil zingen: “We nodigen U uit voor een kerstsamenzang.”
Het samen zingen met het Dukdalfkoor begint op 16 december om 19.30 uur (kerk open vanaf 19.00 uur). Er zijn 400 kaarten beschikbaar, waarvan het koor er 100 schenkt aan de Voedselbank. De kaarten (inclusief drankje en versnapering) kosten € 5 per stuk. Bestellen kan bij mevr. Reedeker: j.reedeker@upcmail.nl of 0180 422487.