Hoe moeilijk kan het zijn?
Hoe moeilijk kan het zijn? Foto:

Geen tegelwijsheid

Je licht wat tegels op voor grondwerk en daarna maak je het trottoir weer dicht. Dat gebeurde ook aan de Burgemeester de Zeeuwstraat, maar er werd voor het gemak een loopje genomen met de route-tegels voor de hardlooprondjes van vijf en tien kilometer.

LEZERS SCHRIJVEN

Het Gat
Zo, eindelijk, het zgn 'gat van Ridderkerk' is dicht. En dat is niet onopgemerkt voorbij gegaan. Voor en tegenstanders vertellen hier hun eigen ervaringen. Eerst de nachtelijke herrie van een fundering plaatsen, terwijl er werd beloofd geen geluids overlast te bezorgen. Daarna met een sneltreinvaart de staanders en liggende panelen geplaatst. Nu dit karwei klaar is zien en horen wij pas het verschil met 'het gat' toen het nog 'het gat' was, Wat een herrie is er ontstaan binnen en buitenshuis. Wij, bewoners van de Seringenplantsoen, merken wel degelijk dat het verkeersgeluid is toegenomen. Dit wist men al bij voorbaat want de afstand tussen muur en woningen is te groot om verkeersgeluid te laten dempen. Laat staan de fijnstof op het balkon, dit zou ook wel toenemen. Wat de voorstanders betreft, deze (de meeste hiervan) wonen überhaupt al te ver weg van de snelweg om het effect van de muur te ondervinden. Zo zie je maar dat, als de politiek beïnvloed kan worden met valse berekeningen, en misschien wel meer.... men heel veel voor elkaar krijgt, misschien wel een plaquette bij de muur!

Peter Pannet

'Geintje' met vuurwerk
Maandag 14 november fietste ik vanuit Barendrecht naar huis en passeerde daarbij het tunneltje onder de A16, dat deel uitmaakt van de Pruimendijk.
Aan het eind van de tunnel stonden enkele jongeren met fietsen en links liep een jongen die iets leek op te rapen. Het bleek vuurwerk te zijn, dat hij met een flinke knal liet ontploffen op 2 à 3 meter afstand van mij. Er ging een enorme schok door mijn lichaam en toen ik het tunneltje uit fietste was 'de wereld voor mij veranderd.' Ik had een dof gevoel aan de linkerkant van mijn gezicht, er snerpte een enorme piep in mijn linkeroor en de oostenwind zorgde voor een flinke ruis in dat oor. Thuisgekomen ging ik praten en resoneerde mijn stem heel hinderlijk.
Direct de spoedlijn van de huisarts gebeld, vragen beantwoord en adviezen gekregen en de volgende dag voor een consult naar de huisarts gegaan. We zijn een week verder en de klachten blijven aanhouden. Ik ben nu voor een gehooronderzoek verwezen naar de KNO arts.
Dit was niet nodig geweest als er geen zwaar vuurwerk zo dicht bij mij was afgestoken. Mijn oproep aan de jeugd is om met 'deze geintjes' te stoppen om niet nog meer schade toe te brengen aan willekeurige voorbijgangers.

Nel van den Herik,
directeur CBS De Regenboog

Getuigen gezocht
Op woensdag 16 November rond 13.00 uur is mijn zoon aangereden op de rotonde van de populierenlaan scheiding met de Sportlaan. De bestuurder van een zilver / grijze personenauto is doorgereden na de aanrijding zonder enig omkijken naar mijn zoon. Ik ben op zoek naar getuigen die dit hebben zien gebeuren . Ook ben ik op zoek naar de man die mijn zoon heeft geholpen. De man is enkele minuten later in bus 143 , 144 of 145 gestapt die richting zwembad de Fakkel ging.
Mocht u zich als de bestuurder van de auto of als getuigen herkennen dan kunt u contact opnemen met mij onder nummer 06 8388 9538 of bellen met de politie.

met vriendelijke groet ,

Esther