Bloemen voor het echtpaar Balvert
Bloemen voor het echtpaar Balvert Foto:

Zestig jaar getrouwd

Burgemeester Attema was vorige week op felicitatiebezoek bij het diamanten echtpaar Balvert-Metzelaar. Hun jawoorden klonken op 14 november 1962 in Rotterdam. Al hun huwelijksjaren woonden ze in Ridderkerk. Ze hadden hun adressen aan de Groen van Prinstererweg (2x) en Van Eedenstraat. Sinds vijf jaar wonnen ze aan de Christine Mohrmanstraat. De heer Balvert werkte 40 jaar als buschauffeur. Hij begon bij de Ragom en dat later overging in Westnederland en ZWN. Hij was tourchauffeur voor ritten naar het buitenland, maar reed later ook lijndiensten. Mevrouw Balvert werkte in de gezinsverzorging en later als administratieve kracht voor een loodgietersbedrijf. In de jaren tachtig zette het echtpaar zich in voor hulp aan Polen met de stichting Rotterdam en Ridderkerk helpen Rybnik. Ze reden vaak zelf met hulptransporten.