Adventskalender met huisbezoek

Volgende week start de eerste Levende Adventskalender in Ridderkerk. Georganiseerd door de Sociaal Makelaars van Facet Ridderkerk. Van 1 tot 24 december openen inwoners en organisaties hun deuren voor alle buurtbewoners van jong tot oud. Deze adressen vormen een lichtsnoer door heel Ridderkerk in de donkere dagen.
De organisatie nodigt iedereen ui om tussen 1 en 24 december langs te gaan bij een van de adressen voor koffie, thee en een praatje: “We hopen op veel ontmoeting en verbinding in de wijk.
De adressen worden drie keer per week uitgelicht op de Facebookpagina Sociaal Makelaars Facet. De adressen die meedoen zullen ook te vinden op de website van Facet Ridderkerk. Aanmelden mag via: sociaalmakelaar@facetridderkerk.nl, maar is niet verplicht. Er kan zonder schroom worden aangebeld.

Start in wijkcentrum
Iedereen is ook welkom bij de officiële start van de Levende Adventskalender in Wijkcentrum West op 1 december. Wethouder Fleur Stip zal daar het licht aansteken en daarmee de Levende Adventskalender op gang brengen. Het mede organiserende Wijkideeteam West zal zich hier presenteren en er zal meer informatie zijn over de adressen die meedoen. Ook deze start bied gelegenheid voor ontmoeting. Er is gratis soep en brood. Voor meer informatie: sociaalmakelaar@facetridderkerk.nl of 0180-432350.

Vinyljaren terug naar 1976

Op vrijdag 25 november gaat het programma “De Vinyljaren” van Radio Ridderkerk terug naar november 1976. De programmamakers Roel van den Oever, Frank Stoute, Kees de Klerk en Bod den Breeijen gaan terug in de tijd met nieuws en de leukste muziek van tien. Van 18.00 tot 20.00 uur verzorgen ze twee nostaglische uurtjes.

Bingomiddag in WVC Bolnes

Facet Ridderkerk organiseert maandag 5 december een bingomiddag in Wijkvoorzieningencentrum Bolnes (WVC Bolnes), Noordstraat 255a. De zaal aan de Noordstraat 255a gaat open om 13.00 uur. De bingomolen draait van 14.00 tot 16.00 uur. Er worden acht rondes gespeeld en er zijn zestien prijzen te winnen. Het eerste bingoplankje kost € 5,00 inclusief koffie/thee. De volgende plankjes kosten € 4,00 per stuk. Er zijn cadeaubonnen ten bedrage van € 12,50 voor een volle kaart en € 5,00 voor een figuurtje.