Kerstmarkt in Oudheidkamer

Op zaterdag 10 december wordt een kerstmarkt gehouden in de Ridderkerkse Oudheidkamer.
De voorbereidingen in de afgelopen maanden en de regelmatige oproepen aan de Ridderkerkse bevolking om hun zolder, kelder of schuur aan een nader onderzoek te onderwerpen om curiosa, spellen, kerstartikelen, puzzels en sieraden af te staan aan de organisatie van de jaarlijks terugkerende Kerstmarkt van de Oudheidkamer, zullen op deze zaterdag tastbaar worden. Er zullen veel leuke dingen te koop zijn.
Als vanouds zullen de kramen hun vertrouwde uitstraling hebben en kan men sfeer verblijven in het gebouw aan de Kerksingel 26, dat voor deze markt vanaf 10.00 uur geopend zal zijn.

Blauwkaikoek
Bezoekers kunnen er genieten van een kopje koffie of thee met wat lekkers. Natuurlijk zal de door velen gewaardeerde erwtensoep niet ontbreken. Voor de lekkere trek zijn er ook tosti's, die worden geserveerd. Daarnaast worden er uiteraard de geliefde blauwkaikoeken aangeboden, die ongetwijfeld weer snel uitverkocht zullen zijn.
Een bezoek aan de kerstmarkt kan gecombineerd worden met de nu lopende expositie "Ridderkerk-Centrum vroeger en nu".