In Moldavië leven veel kinderen in armoede

Minifair voor Moldavië

RIDDERKERK - Op zaterdag 3 december houdt Stichting Draagt Elkanders Lasten een minifair in zorgcentrum Riederborgh in Ridderkerk-West.

Er is verkoop van met onder andere tweedehands artikelen(brocante), boeken, kaarten, houten speelgoed en groendecoratie. Verder aangeboden worden Moldavische wijn honing, een Roemeense lekkernij, stroopwafels, en oliebollen. Bij het Stedenspel zijn leuke prijzen te winnen. De fair is van 10.00 tot 15.00 uur in het gebouw aan de Boksdoornstraat 2k.

De opbrengst komt geheel ten goede aan de hulp in Moldavië. Door de oorlog in buurland Oekraïne komen, in het armste land van Europa, nog meer mensen in de problemen dan er al waren. Met de winter voor de deur en enorme energieprijzen dreigen, velen die toch al niets hebben, geen verwarming te hebben.

Kaarsen brengen
De stroom valt frequent uit waardoor mensen in het donker zitten. Daarom is er ook door Stichting Draagt Elkanders Lasten, op verzoek van een hulppartner in Moldavië, een actie getart om kaarsen in te zamelen. Kaarsen kan men tijdens de fair inleveren. Iedere maandag tot 31 december is dit mogelijk tussen 19.00 en 19.30 uur aan de Lagendijk 78 in Ridderkerk, het inzamelpunt van hulpgoederen van de stichting.
Giften kan men overmaken op banknummer NL30 INGB06 7047 1046 t.n.v. Stichting Draagt Elkanders Lasten te Ridderkerk o.v.v hout.