LEZERS SCHRIJVEN

Dank voor service
Wij willen graag het Hema personeel van de servicebalie van de Hema in Ridderkerk een compliment maken. Afgelopen woensdag 2311 wilden we 130 foto's voor kerstkaarten afdrukken. Helaas kon dit niet in de winkel, alleen online op de computer van je zelf.
Mijn man en ik zijn daar niet handig in. Het personeel heeft hun uiterste best gedaan om dit toch in de winkel voor elkaar te krijgen. Nu kunnen wij onze kerstkaarten versturen. Chapeau voor het personeel.

Jan en Wil van der Waal

In de zak gestopt
Op de kleuterschool verdween ik in de zak van Zwarte Piet. De vraag: “Wie gelooft er niet in Sint Nicolaas”, werd eerlijk beantwoord. Naar voren gekomen bewees ik mijn gelijk. Waarom dan niet? “Kijk maar”, antwoordde ik en trok zijn baard naar beneden. Elastiekjes, tumult e.d. en Hendrik kwam in een aardappelzak terecht. Om via het op slot gedraaide turfhok en paard-en-wagen naar Spanje vervoerd te worden. Aan het eind van het dorp R’dam/IJsselmonde werd ik vrij gelaten. Ik wist niet waar ik was! Door de kerktoren is de weg naar huis gevonden. Ik heb geheim gehouden dat de kruidenier de Sint was. Een buurmeisje wordt nu nog af en toe badend van het zweet wakker: haar buurjongen is naar Spanje. Mijn moeder van 92 jaar vroeg of dit verhaal klopte. “Jij moest je schamen en ik ook”. In deze tijd wordt het een rel, media op de stoep en ouders diep geschokt. De mijne niet, want je vertelde vroeger niets. Je vrije middag stond op het spel!

Henk Smit (78 jaar)

Auto te water

Dinsdagavond is rond 19.30 uur een auto van de Pruimendijk gereden. Diverse hulpdiensten werden opgeroepen met de melding dat er een auto te water was geraakt. Een toevallig passerende politie agent heeft samen met omstanders de bestuurder uit het voertuig gehaald. Hij is later door ambulance personeel nagekeken en hoefde niet naar het ziekenhuis. De brandweer hoefde verder niet in actie te komen. Een berger heeft de wagen uit de greppel gehaald. Of de mist de oorzaak was, is niet bekend.