De Urker Mans Formatie zingt op 17 december in de Singelkerk
De Urker Mans Formatie zingt op 17 december in de Singelkerk Foto:

BOLNES

Milieuactie
Op zaterdag 3 december is de maandelijkse milieuactie in Bolnes. Met vrijwilligers gaat men deze ochtend het zwerfvuil in de wijk opruimen. Deze schoonmaakactie is van 9.00 tot 12.00 uur. Voor iedereen die mee wil helpen zijn vuilniszakken en grijpers af te halen bij het ‘Bolwerk’ van Buurtpreventie Bolnes aan de De la Reijstraat. Men hoeft zich niet vooraf aan te melden. Men kan zich deze ochtend spontaan melden.

Passie voor Vluchtelingenwerk
Het maandelijks open huis rond passie van ‘Kerk aan de Maas’ ontvangt op dinsdag 6 december Djannah Ollongen. Zij is al geruime tijd teamleider bij Vluchtelingenwerk Ridderkerk. Ze geeft deze ochtend een inkijkje in de actuele situatie en zal over ervaringen in de praktijk vertellen. Het open huis in de kerk aan de Pretoriusstraat 56 begint om 9.30 uur. Na een rondje koffie start het programma. De entree is vrij. Er is een spaarpot voor vrijwillige giften.

Bingo in WVC Bolnes
Facet Ridderkerk organiseert op maandag 5 december een bingomiddag in Wijkvoorzieningencentrum Bolnes (WVC Bolnes), Noordstraat 255a. De zaal aan de Noordstraat 255a gaat open om 13.00 uur. De bingomolen draait van 14.00 tot 16.00 uur. Er worden acht rondes gespeeld en er zijn zestien prijzen te winnen. Het eerste bingoplankje kost € 5,00 inclusief koffie/thee. De volgende plankjes kosten € 4,00 per stuk. Er zijn cadeaubonnen ten bedrage van € 12,50 voor een volle kaart en € 5,00 voor een figuurtje.

Samen aan tafel
Op vrijdag 9 december is er weer een gezellige maaltijd voor kerk en buurt in de zaal van de Protestantse Gemeente Bolnes. ‘De Kerk aan de Maas’ organiseert deze maandelijkse maaltijden samen met cateringbedrijf De Groene Pollepel. Veel buurtgenoten hebben de weg naar deze maaltijden al gevonden. De prijs is € 7,50 voor een heerlijk driegangendiner. Met dieetwensen kan rekening worden gehouden en ook vervoer kan geregeld worden. De gasten zijn welkom vanaf 17.30 uur, het diner begint om 18.00 uur. Aanmelden is mogelijk tot maandag 5 december bij Wil Wendrich: scriba@pgbolnes.nl, 0180-487050 of 06 8206 6497.

RIDDERKERK

Dansen met Pietjes
Op zaterdag 4 december zijn alle kinderen uit wijk Oost van 10.00 tot 11.00 uur welkom in wijkgebouw Trefpunt Oost om gezellig met diverse Pietjes te dansen. Ook kunnen ze met de Pieten op de foto, grabbelen en glitter tattoo te laten zetten.Op vrijdag 2 december is er een filmmiddag in Wijkcentrum West.

Kerstfilm in West
Facet Ridderkerk presenteert maandelijks een film in het wijkcentrum aan de Boksdoornstraat 80. Dit keer is gekozen voor een heerlijke kerstfilm met humor en romantiek. De titel verraadt de organisatie niet, “maar het is een film waar je vrolijk van wordt”. De vertoning begint om 13.30 uur. De entree is € 2,50, inclusief een kopje koffie of thee. Facet organiseert elke vrijdag activiteiten in West. Elke maand is er ook bingo, een creatieve middag en een breimiddag. Voor meer informatie: www.facetridderkerk.nl.

Concert met Urker mannen
Op zaterdag 17 december is er een mooi kerstconcert in Ridderkerk. Op deze avond komt het Urker Mans formatie zingen in de Singelkerk. De dirigent van deze avond is Martin Mans. Martin Zonnenberg draagt bij met orgel- en pianospel. Urker Mans Formatie staat bekend om zijn prachtige liederen die zuiver en vol passie gezongen worden door deze beroemde Urker mannen. De avond begint om 20.00 uur en de Singelkerk opent haar deuren om 19.30 uur. De toegangsprijs is € 17,50.
Kaarten zijn te bestellen via: www.stichting-tabitha.com.

SLIKKERVEER

Kerstbijeenkomst PCOB
Op uitnodiging van PCOB Ridderkerk verzorgt zangeres en harpiste Martine Dubois op woensdag 7 december een sfeervol kerstprogramma in de Christus is Koningkerk. Dubois, afkomstig uit Flevoland, zingt en bespeelt al tientallen jaren de harp. Daarnaast is ze al vele jaren parttime boswachter. Die combinatie leverde haar de bijnaam “God’s Bosnimf” op. De middag in Slikkerveer begint met samenzang van kerstliederen, een voordracht en diverse muziekstukken op harp. Na de pauze vertelt Martine een kerstverhaal. De aanvang is 14.00 uur. De kerk aan de Juliana van Stolbergstraat 44 is open vanaf 14.00 uur. Deze bijeenkomst komt in de plaats van de gebruikelijke bijeenkomst aan het eind van elke maand (30 nov).

Koffieochtend in ‘t Visnet
Donderdag 8 december is de maandelijkse koffieochtend voor de buurt in ’t Visnet. Iedereen die het leuk vindt om mensen te ontmoeten, zin heeft in een gezellig praatje met een kopje koffie of thee is van harte welkom in het gebouw aan de Graaf Lodewijkstraat 25. De deur staat deze morgen open van 10.00 tot 11.30 uur.

DRIEVLIET

Italiaanse tassen
In de hal van Aafje Reyerheem is op vrijdag 2 december verkoop van Italiaanse tassen. Er kan gekozen worden uit een mooie collectie tassen met diverse maten, modellen en kleuren voor een betaalbare prijs. De verkoop in de hal aan de Torenmolen 1 is vanaf 13.30 uur.

Decoratieartikelen
Wie op zoek is naar een mooie kerstcadeautje kan op donderdag 8 december slagen bij Aafje Reyerheem. Yvonne’s Decoratie komt deze middag met een prachtige decoratieartikelen naar het Ontmoetingsplein aan de Torenmolen 1. Iedereen is vanaf 13.30 uur welkom.

Kerstbal
Wijkvereniging Drievliet-Het Zand organiseert op zaterdag 17 december haar jaarlijkse kerstbal in wijkcentrum De Fuik. De livemuziek komt deze avond van Marco Junger. Het dansen in kerstsfeer begint om 20.00 uur. De zaal aan de Voorn 10 gaat om 20.00 uur open. Kaarten kosten € 10. Reserveren kan via 06 3836 2336.