OKK bij start in het nieuw

De eerste wedstrijd van het seizoen werd geturnd door de junioren van de A-selectie van OKK Ridderkerk op zondag 19 november. In het topsportcentrum in Rotterdam turnden zij hun eerste individuele wedstrijd in supplement D. Mooi is dat is dat de club  zich weer extra netjes kan presenteren in de mooie trainingspakken, gesponsord door K&B van Pelt B.V.
De junioren, Lois en Sofie, kwamen terecht in een wedstrijd waarbij het niveau best hoog lag. Helaas leverden ze beide een vol punt in door een val. Voor Lois erg zonde op balk, want zonder val had ze op dit onderdeel bij de beste vijf kunnen horen. Ondanks dat was de balk voor beide turnsters het onderdeel met de beste cijfernotering. Sofie liet het helaas liggen met een val op vloer. Ondanks dat haar acrobatische series niet de sterkste zijn, ligt haar kracht wel bij de uitvoering van de choreografie en haar gymnastische series. En maakt haar oefening wel indruk. Sofie werd 17e en Lois 19e.

Taveri sluit af met winst

De tafeltennissers van HBM Dakbedekking/Taveri hebben de najaarscompetitie in de hoofdklassse prima afgesloten. Nadat een week eerder handhaving te hebben veilig gesteld stond er voor de Ridderkerkers alleen de tweede plaats nog op het spel. In een directe confrontatie met de enig overgebleven concurrent voor de tweede plek, Docos uit Leiden, werd een forse zege geboekt. In Leiden werd het 2-8 voor de gasten uit Ridderkerk en werd de competitie derhalve afgesloten met een keurige tweede plaats.
Hans Stapels speelde zijn beste wedstrijd van het seizoen en was met een hattrick ongenaakbaar. Ook Patrick Weijers bleef, zowel in het enkelspel als in het dubbelspel samen met Robert Beenes, ongeslagen. Robert Beenes was zelf eenmaal succesvol in het enkelspel.
Nu de competitie ten einde is betekent niet dat het seizoen voor de Ridderkerkers er al op zit. Er volgen nu enkele toernooien op de club waarbij gezelligheid centraal staat. In januari begint de voorbereiding op de voorjaarscompetitie die begin februari van start zal gaan.