Pluktuin met kersthuisje

Het buurtgebouwtje bij de Donckse Pluktuin wordt omgetoverd tot een kersthuisje. Op 4, 10, 14 en 21 december kan men in kerstsfeer zien, ruiken en proeven bij het winter wonderland in de tuin aan de Bosstraat 2 in Ridderkerk.
De deuren van het kersthuis zijn op zondag 4 december geopend van 11.00 tot 13.00 uur. Men is dan welkom voor koffie, thee en een praatje.
Op zaterdag 10 december in er een winterfair van 16.00 tot 20.00 uur. Men kan dan shoppen bij kraampjes met cadeautjes, kransen, kerststukken en woondecoratie. In het kersthuisje kan men genieten van gluhwein, warme chocolademelk en een broodje worst. In de tuin kan men zich opwarmen bij een kampvuur. De tuin is nu in ruste. Er kan niet meer geplukt worden, maar er is altijd iets te zien. De eerste tien bezoekers die wat bij een kraampje kopen ontvangen een Donckse pluktuin goodybag. De opbrengst van de fair komt ten goede van het onderhoud van het gebouw en de tuin. Op de woensdagen 14 en 21 december zijn het kersthuisje en de pluktuin geopend van 19.30 tot 21.30 uur. Parkeren kan op de Donckselaan.

Cadeaucards verzilverd

De actie met de cadeaukaarten van de Postcodeloterij van dit jaar was een mooi succes. Mede dankzij alle gulle gevers, Albert Heijn Dillenburgplein en Ridderhof kon er voor € 2854,89 aan boodschappen ingekocht worden. Vorig jaar was het resultaat rond de 2200 euro. Inmiddels zijn supervolle tassen, uitgedeeld bij de gezinnen die het niet makkelijk hebben in deze tijd. Er is ook een groot gedeelte bezorgd bij de Social Store, het nieuwe initiatief voor mensen in Ridderkerk die het financieel moeilijk hebben.

Sing-in met One Voice

"Hope is alive.” Met dit thema organiseert het Ridderkerkse jongerenkoor One Voice een kerst sing-in op vrijdag 16 december. Deze sing-in, vol met samenzang, vindt plaats in kerkgebouw de Kern aan de Stadhouderslaan 29. De aanvang is 20.00 uur.