Kerstmarkt bij Sursum Corda

Op zaterdag 3 december organiseert muziekvereniging Sursum Corda Rijsoord een kerstmarkt in haar clubgebouw De Kraaienoot. In het muziekgebouw aan de Rijksstraatweg 287 kan iedereen tussen 10.00 en 15.00 uur snuffelen tussen leuke kerstspullen, kerststukjes en zelfgemaakte kerstartikelen. Ook zijn er lekkere hapjes en drankjes te kop. Er is geen kraamverhuur.

Kerstconcert
Op vrijdag 9 december verzorgt Susum Corda een kerstconcert in de Opstandingskerk in Rijsoord. Medewerking aan deze avond verleent het gospelkoor Together One. De avond begint om 20.00 uur.

Artikelen voor Voedselbank

In samenwerking met de Hervormde Boezemkerk zamelt de Protestantse Gemeente te Bolnes op zaterdag 3 december artikelen in voor de Voedselbank Ridderkerk. Alles wat houdbaar is, is welkom, maar dit keer hoopt men in het bijzonder op het verkrijgen van kerstchocolade, verpakte kaas, bakboter en bakolie. Inleveren van de artikelen kan zaterdagochtend tussen 11.00 en 12.00 uur bij de kerk aan de Pretoriusstraat 56.

Praten met Burgerhout

Radio Ridderkerk zendt op zondag 4 december een nieuwe aflevering uit van het programma "Praten met een Ridderkerker”. Te gast is dit keer Rob Burgehout.
Hij is betrokken bij de vereniging Knarrenhof in Ridderkerk, actief geweest voor de Oudheidkamer en heeft gewerkt voor de Stichting Homeplan. Dat geeft genoeg stof om over te praten met presentator Aad Hoogendijk. De uitzending begint na het nieuws van 14.00 uur.
Radio Ridderkerk is te beluisteren op etherfrequentie 105.7 FM en op internet via: www.rtvridderkerk.nl.