Kerstactiviteiten in Slikkerveer

Het Wijkideeteam Slikkerveer heeft in samenwerking met winkeliersvereniging Dillenburgplein een mooi kerstprogramma voorbereid met activiteiten voor jong en oud.
Op vrijdag 16 december zal er 15.30 tot 20.30 uur een levende kerststal bij WVC Slikkerveer aan de Reijerweg staan. Bezoekers kunnen daar (gratis) genieten van warme chocolademelk, glühwein en speculaas. Er wordt gezongen door het SWS-koor. Om 16.30 uur zal op het middenstuk van het Dillenburgplein een heuse zingende kerstboom te zien zijn.
Voor kinderen en belangstellenden is er een lampionnenoptocht, waarvoor om 18.30uur wordt verzameld bij het Snuffelpand. Om 18.45 uur start de optocht met begeleiding van de Hooi- en Strokapel van muziekvereniging Harmonie Slikkerveer. Kinderen vanaf groep 4-5, die goed kunnen fietsen, kunnen meedoen aan een “Verlichte Fietstour” door de straten van Slikkerveer. De start is op het parkeerterrein van WVC Slikkerveer, waar de deelnemers een lampje krijgen om tussen de spaken te klemmen.

Kerstkramen
Op het Dillenburgplein zullen diverse kerstmarktkramen te vinden zijn. In de Christus is Koningkerk begint om 20.00 uur een kerstconcert. Deze avond is gratis toegankelijk.
Ook op zaterdag 17 december kan men langs de kramen op het Dillenburgplein. Tussen 11.00 en 15.00 uur kan men ook op de foto met de Kerstman.
Om een en ander in goede banen te leiden zoekt de organisatie nog verkeersbegeleiders. Voor deze rol moet men een korte cursus online (ongeveer een halfuur) volgen. Aanmelden kan via: wjdegeus@hetnet.nl. Ook kinderen die mee willen doen aan de lampionnenoptocht of lichtjesfietstour kunnen zich via dit mailadres opgeven.

Deelname is gratis. Vooraf aanmelden wordt op prijs gesteld zodat de organisatie weet op hoeveel deelnemers er ongeveer gerekend kan worden.

KinderboekenCast met Jelmer Jepsen

In de nieuwste aflevering van de KinderboekenCast praat Marjo de Vroed met Jelmer Jepsen.
 In 2013 debuteerde hij als schrijver en in 2019 kwam zijn eerste kinderboek uit; Stuntvlogger Sam en de Wolf van Weverseind. Dit boek staat deze uitzending centraal. Sam is een 11-jarige jongen die op een boerderij woont. Omdat zijn vader boer is, kunnen ze niet op zomervakantie. In plaats daarvan krijgt Sam van zijn ouders een Vlogcamera. En dat is het begin van een reeks doldwaze avonturen. Ondertussen zijn er al drie delen in deze serie verschenen.
Ook in deze aflevering van de KinderboekenCast mogen kinderen vragen stellen aan de schrijver, krijgt hij ditjes en datjes voorgelegd waaruit hij moet kiezen en wordt het boek door een lezertje besproken. Tot slot gaat Marjo uitgebreid in gesprek met Jelmer over zijn schrijverschap, motivatie en inspiratie.
De KinderboekenCast wordt elke eerste woensdag van de maand om 11.00 uur uitgezonden op Radio Ridderkerk. Een dag later is de podcast terug te luisteren via de website van RTV-Ridderkerk: www.rtvridderkerk.nl/podcasts/..
De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet:
www.rtvridderkerk.nl.

Op herhaling met KerstPRESENTje

Ook dit jaar organiseert Stichting Present Ridderkerk de actie KerstPRESENTje. Vorig jaar werden 69 pakketten bezorgd en dit jaar wil de stichting dat aantal graag overtreffen.
Via Stichting Present worden gedurende het jaar veel mensen geholpen met een klus in hun tuin of huis. Altijd zijn dat mensen met weinig netwerk en financiën en die de klus niet zelf kunnen klaren. Kortom mensen die best ook een extra steuntje in de rug kunnen gebruiken. Zo'n 75 adressen waar echt een lichtpuntje naartoe gebracht mag worden.
Met de KerstPRESENTje actie verrast een vrijwilliger namens Present de hulpontvangers nog eenmaal en steekt hen een hart onder de riem. Hiervoor zoekt de stichting mensen die een leuk pakket willen samenstellen (ter waarde van zo'n 30-50 euro) en deze in de week voor kerst willen bezorgen. De gegevens worden door Stichting Present geleverd. Wie mee wil doen kan zich aanmelden via de link op www.presentridderkerk.nl) of een email sturen naar: info@presentridderkerk.nl. Aanmelden kan tot 14 december, maar hoe eerder hoe beter.