Wandeling met Woorden

De Ridderkerkse dichter Peter Spreekt organiseert in samenwerking met Facet Ridderkerk een ‘Wandeling met Woorden’ voor ouderen uit Ridderkerk.
Als dichter is Peter in staat om van iemands verhaal een gedicht te maken. En de juiste woorden te geven aan de boodschap die iemand heeft. Dit wil hij combineren met de gezonde effecten van bewegen en buiten zijn. Wandeling met Woorden bestaat uit een wandeling van ongeveer 30 tot 60 minuten met een oudere uit Ridderkerk. Daarna ontvangt de deelnemer een handgeschreven gedicht in een lijstje.
Tijdens de wandeling voert Peter een gesprek. Waar dit gesprek over zal gaan is niet van te voren bepaald. Het doel van het gesprek is een beeld krijgen van de persoon, zijn of haar waarden, herinneringen en dromen. Hierover zal Peter in de dagen na de wandeling een gedicht schrijven. Dit gedicht komt, handgeschreven op een stevig papier in A5-formaat, in een mooi fotolijstje terecht en wordt thuis bezorgd.
Deelname aan “Wandeling met Woorden” kost € 10. Inschrijven kan bij de balie van Facet aan de Schoutstraat 5: info@facetridderkerk.nl of 0180-432350. Als een wandeling fysiek te zwaar is, is het mogelijk om op een andere locatie af te spreken.

Filmweek bij Clementine

BARENDRECHT - Bij Café Clementine kan men in december weer een week lang genieten van mooie films. Dit keer niet in de openlucht maar knus binnen in de fruithal direct naast Café Clementine. Uiteraard wordt de hal sfeervol in warme kerststijl ingericht met een gezellige bar. De films draaien op 14 t/m 17 december.
Deze keer is het filmaanbod min of meer afgestemd op de feestelijke decembermaand: van kerstfilms tot oude klassiekers. Om het avondje uit helemaal compleet te maken kan je een tafel reserveren bij Café Clementine en genieten van het filmweek-menu dat met veel toewijding door chef-kok Pascal Martens en zijn brigade is samengesteld.
De zaal is open vanaf 19:00 en de film start om 19:30. Op zaterdag zal er om 15:00 ook een kindervoorstelling te zien zijn. Het programma ziet er als volgt uit: 14 december: “Tomorrow”, 15 december: “Big Fish”, 16 december: “Green Book”, 17 december: “Wiplala” en “Fantastic Beasts: The Secrets of Dumledore”.
Kaarten zijn vanaf donderdag 10 december online te bestellen viaversegrond.nl/binnenbioscoop. Verse Grond ligt direct naast Station Barendrecht, aan de kant van het bedrijventerrein. Het toont nu nog wat rauw, maar verandert razendsnel in een levendige, sociale en bruisende plek. Restaurant Café Clementine in de glazen kas ligt in het hart van Verse Grond.

Kerst Top 50 bij Radio Ridderkerk

Op woensdag 7 december slaan de programmamakers van de radioprogramma's 'RidderMatinee' en 'MusicKnightTime' de handen in elkaar voor de Kerst Top 50 op Radio Ridderkerk.
De uitzending met de kersttoppers is van 13.00 uur tot 17.00 uur. De presentatie is dan in handen van Marcel Ampt en Arjan Eggermont.
Het programma 'MusicKnightTime' zal in het nieuwe jaar in het teken komen te staan van de Top 100 van een bepaald jaar uit de jaren '70.Naast de muziek van toen is er dan ook een terugblik op wat zich in die jaren afspeelde en op tv werd uitgezonden. “MusicKnightTime” wordt wekelijks uitgezonden van 15.00 tot 17.00 uur.
Radio Ridderkerk is te beluisteren via de ether op 105.7 FM en via internet: www.rtvridderkerk.nl.