Muzikale opening van schaatsbaan

“Alle werkzaamheden zijn op elkaar afgesteld zodat niets de opening op 6 december in de weg kan staan” licht voorzitter John Stip toe. “Het is echt ongelooflijk hoe al deze professionele partijen de werkzaamheden uitvoeren. Het lijkt wel lopende band werk, zo snel gaat het.”
Als alle werkzaamheden zijn afgerond zal de schaatsbaan overdag open worden gesteld voor het publiek op 6 december. Die avond is er een besloten avond waar de sponsoren voor uitgenodigd zijn. Tijdens deze avond zal niemand minder dan Marco den Hollander zorgdragen voor een feestelijk repertoire. De “Vrolijkste Volkszanger van Nederland” trad in september nog op tijdens het RadioNL feest op het Koningsplein. De feestelijke opening voor het publiek vindt plaats op vrijdag 9 december. Tijdens deze avond kunnen schaatsliefhebbers hun mooiste capriolen uithalen op het ijs terwijl DJ Jayden Hey de heerlijkste hits draait vanachter de dj-booth. De schaatsbaan is geopend van 6 december 2022 tot en met 8 januari 2023. Het volledige programma is te vinden op de website. Meer informatie over de schaatsbaan is te vinden op www.schaatsbaanridderkerk.nl en op de sociale media kanalen van de stichting.

Projectkoor voor Kerstherberg

Op zaterdag 24 december is er in de "Kerk aan de Maas” in Bolnes een groots opgezette Kerstherberg (van 14.30 tot 22.00 uur) met een gevarieerd inloopprogramma, dat toeloopt op een vroege Kerstnachtdienst om 20.30 uur.
Medewerking aan dit programma verleent een projectkoor o.l.v. Wim Keijzer. De repetities zijn op de dinsdagen 13 en 20 december van 19.30 tot 21.30 uur. De groep gaat bekende liederen zingen en enkele nieuwe liederen op vertrouwde kerstmelodieën. Het betreft een project voor kerk en buurt en is geen opstap naar een nieuw kerkkoor. "Zang-of koorervaring is niet nodig, wel hopen we op enkele zangers die het geheel versterken” aldus de organisatoren. Voor informatie en aanmelding kan terecht bij Wim en Ria Keijzer: 06 50 22 8250 of ria.keijzer@casema.nl. Aanmelding is niet verplicht, onaangekondigd aanschuiven mag ook.