Rijsoords werk in het Zuiderzeemuseum

Alexandra van Dongen, curator historic design bij Museum Boijmans van Beuningen, heeft mooi nieuws voor gemeente Ridderkerk. Een van de schilderijen uit de geschiedenis van ‘Schildersdorp Rijsoord’ is opgenomen in de salonopstelling van de tentoonstelling “Kunstenaarsdorpen” in het Zuiderzeemuseum.
Het in Rijsoord door Wilhelmina Douglas Hawley geschilderde portret van Mientje van Nes zal daar hangen te midden van werken van grote internationale namen als Jan Toorop, Paul Signac en Gustave Courbet.
De tentoonstelling in het museum in Enkhuizen is van 10 december 2022 t/m 10 april 2023.

Achtergrondinformatie
Alexandra van Dongen werkt op vrijwillige basis met Ridderkerker, Jan Plaisier aan het in kaart brengen van dit stuk Ridderkerkse geschiedenis. Ieder jaar organiseren ze een succesvolle educatieve activiteit voor jongeren om deze geschiedenis van Rijsoord levend te houden.

Het verhaal van Wilhelmina Douglas Hawley is opgetekend in het boek “Dromen van Rijsoord”.