Zaterdag 10 december is er een kerstmarkt in de Oudheidkamer
Zaterdag 10 december is er een kerstmarkt in de Oudheidkamer Foto:

BOLNES

Internationale samenkomst
Op zondag 11 december is er een internationale samenkomst in de Boezemkerk. Spreker bij deze samenkomst voor anderstaligen is Gerard Rijsdijk. Het thema is “Vrede aankondiging”. Er wordt gezorgd voor vertalingen in het Engels, Arabisch en Faris. De aanvang is 16.00 uur. De kerkdeuren aan de Pretoriusstraat 2 staan vanaf 15.30 uur voor iedereen open. Voor kinderen tot twaalf jaar is er een apart programma. De allerkleinsten kunnen terecht in de crèche. Na afloop is er gelegenheid voor ontmoeting bij koffie, thee of fris. Ook zijn er broodjes.

Kerstherberg
Op zaterdag 24 december is de “Kerk aan de Maas” een Kerstherberg. In de kerk aan de Pretoriusstraat 56 wordt een kleurrijk programma gepresenteerd. Wethouder Fleur Stip geeft om 14.30 uur het startsein voor de activiteiten. Voor belangstellenden uit de kerk en buurtbewoners zijn er in de middag een kerstcafé, creatieve workshops, een adventstafel, een kerstwensboom en een kerstengelententoonstelling. Ook is er een verhalenvertaler, een Dickenskoortje en een pubquiz. Om 17.30 uur wordt een minimusical opgevoerd. Het avondprogramma begint om 19.30 uur met een volkskerstzang. Om 20.30 uur begint de kerstnachtdienst.

DRIEVLIET

Koffieochtend
In de Ichthuskerk is op donderdag 15 december weer een koffieochtend. In de zaal van de kerk aan het Vlietplein staan de koffie en thee van 10.00 tot 11.30 uur voor iedereen klaar. Deze ontmoetingsochtend is vrij toegankelijk.

RIJSOORD

Kerstconcert
De Chr. Muziekvereniging Sursum Corda verzorgt op vrijdagavond 9 december een kerstconcert. Onder leiding van dirigente Truus Migchielsen-Muizer wordt een mooi programma gebracht in de Opstandingskerk aan de Rijksstraat 95. Naast de Rijsoordse muzikanten wordt bijgedragen door het gospelkoor Together Ons. Het concert begint om 20.00 uur. De kerkdeuren zijn open vanaf 19.30 uur. De entree is gratis.

Inloopochtend
Op donderdag 15 december is er een inloopochtend in ‘de Fontein’ aan de Rijksstraatweg 97. Deze voor iedereen toegankelijke ontmoetingsochtend is van 10.00 tot 12.00 uur. Na bijpraten bij een kopje koffie of thee kunnen er spelletjes gedaan worden. Wie vervoer nodig heeft mag bellen naar 0180-421848 of (b.g.g.) 0180-421323.

Zingen rondom de kerk
Op woensdagavond 14 december wordt er gezongen rondom de Hervormde kerk in Rijsoord. Met medewerking van muziekvereniging Sursum Corda zullen er vanaf 19.30 uur kerstliederen klinken. Na afloop van het zingen is er koffie, thee en chocolademelk.

Winterwandeling langs
Midwinterhoornblazers
Zaterdag 17 december organiseert Stichting Natuurbeheer Waalbos een winterwandeling door het Waalbos. Om de winterse sfeer te benadrukken zijn de Westlandse Midwinterhoornblazers aanwezig tijdens de wandeling. Zij zullen op verschillende plaatsen in het gebied staan en wisselen elkaar af.
De wandeling zal tussen de anderhalf en twee uur duren. Het vertrek is om 10.00 uur vanaf het parkeerterrein van het Waalbos, gelegen achter het parkeerterrein van restaurant Ross Lovell naast de Waalweg 5. Aanmelden voor deze wintertocht kan via: info@onswaalbos.

Kerstster van wilgentakken
Op zaterdagmiddag 17 december presenteert (14.00 uur) geeft Stichting Natuurbeheer Waalbos een workshop kerstster (met verlichting) maken van wilgentakken. Deze workshop begint om 14.00 uur in bezoekerscentrum De IJsvogel aan de Waalweg 9a. Deelname kost €5. Aanmelden kan via: info@onswaalbos.nl

RIDDERKERK

Breimiddag in West
Op vrijdag 9 december is er een breimiddag in Wijkcentrum West aan de Boksdoornstraat 80. Men kan gezellig met elkaar de naalden laten tikken van 13.30 tot 15.30 uur. Deelname kost € 3, inclusief koffie en wat lekkers. Vooraf aanmelden is niet nodig. Iedereen is welkom om ter kennismaking te komen kijken en kan direct meedoen. Men moet eigen breimaterialen meebrengen. Voor meer informatie kan men contact opnemen met Facet Ridderkerk dat deze activiteit organiseert. Sociaal werker ouderen Jacqueline Revier kan er meer over vertellen: 0180-432350 of jacqueline.revier@facetridderkerk.nl.

Kerstmarkt
In de Oudheidkamer wordt op zaterdag 10 december een kerstmarkt gehouden. In het museum aan de Kerksingel 26 kunnen bezoekers vanaf 10.00 uur langs de kraampjes met kerstartikelen, sieraden, puzzels, spellen en curiosa. Tevens worden er Blauwkaikoeken verkocht. Ook kan men binnen genieten van een kopje koffie of thee met wat lekkers, tosti’s of erwtensoep. Binnen is ook de tentoonstelling “Ridderkerk-Centrum vroeger en nu” te bekijken.

SLIKKERVEER

Kerstconcert voor de wijk
Op vrijdag 16 december is er in de Christus is Koning Kerk een kerstconcert voor wijkbewoners. Ook mensen van buiten de kerk zijn dan van harte welkom. Het programma begint om 20.00 uur. De toegang is gratis.

OOSTENDAM

Kerstbal in Korenbloem
Speeltuinvereniging Oostendam sluit op zaterdag 17 december het jaar af met haar traditionele kerstbal. De muziek op deze avond komt voor rekening van “Arthuro”, die al eerder speelde bij de vereniging. Het bal in gebouw De Korenbloem zal ook nog wat verrassingen brengen. Bij binnenkomst wacht koffie met wat lekkers. Rond 19.00 uur gaan de deuren van het speeltuingebouw aan de Tarwestraat 34a open. Kaarten voor deze avond kosten € 10 per stuk. Reserveren kan via daniel1950.72@yahoo.com of 06 8390 1030.