Hardloopcursus bij Antilope

Na de succesvolle trainingen van begin 2022, organiseert de Ridderkerkse trimclub Antilope vanaf januari 2023 een weer een tienweekse hardloopcursus. Tijdens de cursus zullen de ervaren hardlooptrainers de deelnemers begeleiden naar hun persoonlijke hardloopdoel: bijvoorbeeld het kunnen hardlopen van 5 of 10 kilometer. Afhankelijk van de animo zal met 1 of 2 loopgroepjes gestart worden.
De cursus start op zaterdag 14 januari aanstaande vanaf het terrein van honkbalvereniging De Rowdies aan de Oosterparkweg in Ridderkerk. Hierna zullen de trainers een persoonlijk afgestemd trainingsschema samenstellen voor alle cursisten. De groepstrainingen vinden plaats op maandag- en woensdagavond van 19.30 – 20.30 uur en op zaterdagochtend van 9.00 – 10.00 uur. De start is altijd bij de Rowdies.
Het inschrijfgeld voor de hardloopcursus bedraagt 30 euro per persoon. Wie daarna besluit om lid te blijven mag tot en met september gratis blijven meetrainen. De hardloopcursus is geschikt voor iedereen tussen de 18 en 70 jaar die in goede gezondheid is en gemotiveerd is om te starten met hardlopen, of om zijn of haar hardloopprestaties te verbeteren.

Loopgroepen
Wie meer loopervaring heeft (minimaal 45 minuten achter elkaar op een rustig tempo blijven hardlopen), is welkom om een keer mee te trainen met de reguliere loopgroepen van Antilope. Die trainen eveneens 3x per week samen trainen op verschillende niveaus. Daarnaast is er op de zaterdagochtend een groep wandelaars actief bij de vereniging.
Inschrijven voor de hardloopcursus kan vanaf nu door een mail te sturen naar: antilope.tc@gmail.com of door het contactformulier in te vullen op de website https://antilope-tc.nl/contact .

Cees Steketee overleden

Oud-RVVH-speler Cees Steketee is op 4 december op 71-jarige leeftijd overleden. Hij speelde in het eerste van RVVH in de jaren 1969 tot 1981. Hij kwam in die periode tot ruim 450 wedstrijden in de hoofdmacht van de Ridderkerkse vereniging. Een hoogtepunt was het behalen van het kampioenschap van de Tweede Klasse A in 1973, waarmee RVVH terugkeerde op het hoogste amateurniveau. Na zijn afscheid als selectiespeler kwam Steketee nog vele jaren uit in veteranenteams. In 2015 stopte hij met voetballen omdat de knieën niet meer wilden.