De organisatoren van kijken uit naar 19 december
De organisatoren van kijken uit naar 19 december Foto:

'Kerstfeest met Buurt' in Ichthuskerk

Maandag 19 december gaan de deuren van de Ichthuskerk op het Vlietplein in Ridderkerk weer open om met de bewoners van Drieviet/’t Zand het “Kerstfeest met de Buurt” te vieren. Het wordt de vijfde keer dat een kerstviering in deze vorm plaatsvindt.
De hectische coronaperiode heeft ervoor gezorgd dat de kerk twee jaar dit Kerstfeest niet heeft kunnen organiseren op de manier zoals men dat in eerdere jaren gewoon was. Gelukkig is er dit jaar weer de mogelijkheid om een volwaardig Kerstfeest te organiseren in de kerk. Met zoals voorgaande jaren kerstliederen die de meesten nog wel zullen kennen van vroeger.

Uitbeelding kerstverhaal
Medewerking aan de avond verlenen de Christelijke Muziekvereniging Harpe Davids uit Ridderkerk en mannenensemble Jesua. Het kerstverhaal zal op een pakkende en originele manier aan de buurtbewoners uitgebeeld worden, zodat de boodschap van Kerst met de bezoekers gedeeld kan worden. De vorige edities trokken veel bewoners die een bijzondere avond hebben meegemaakt. De kerk hoopt dat deze mensen weer zullen komen.

Uitnodiging
Ook dit jaar hopen de organisatoren de kerk weer vol te krijgen. Er worden flyers verspreid om de buurtbewoners uit te nodigen.
Het "Kerstfeest me de Buurt" begint om 19.30 uur. Het samenzijn is tot ongeveer 20.45 uur. Na afloop is er gelegenheid voor ontmoeting bij een koffie, thee en limonade. De inloop in de kerk is vanaf 19.15 uur.

Begeleiding in donker
Bewoners van de Overburen, de Reyerheem en ‘t Ronde Sant krijgen de mogelijkheid om onder begeleiding te komen. Wie niet alleen in het donker over straat wil kan zich aansluiten bij de groepjes die vanaf de Overburen aan de Karper en de zorgcentra aan de Hugo de Grootlaan en Torenmolen vertrekken. Samen komen met de buren of vrienden mag natuurlijk ook.
Wie vervoer naar de kerk nodig heeft of begeleiding in het donker mag dit laten weten door te bellen naar 06 4519 0489.