Kerstmarkt bij Levensbron

Op zaterdag 10 december is de jaarlijkse kerstmarkt in de hal van het gebouw van de Protestantse Gemeente de Levensbron in Ridderkerk.
Binnen aan de Jan Luykenstraat 10 worden onder meer kerststukken, kerstartikelen, kaarten, keramiek, en houten voorwerpen te koop aangeboden. Ook zijn Ridderkerkse verjaardagskalenders te koop. Er zal sfeervolle muziek klinken en bezoekers kunnen genieten van koffie of thee met iets lekkers. De kerstmarkt is van 14.00 tot 18.00 uur. Van de opbrengst is een derde deel bestemd voor de kerk. Ook gaat een derde naar de Stichting Ambulance Wens en naar Anyam Ridderkerk, dat zich beijvert voor sport en ontspanning van verstandelijk beperkten.

Preventie op Kerstmarkt

Komende zaterdag zijn vertegenwoordigers van Buurtpreventie Drievliet ’t Zand aanwezig op de kerstmarkt op het Vlietplein. Het buurtpreventieteam is nieuwsgierig hoe wijkbewoners hun leefomgeving ervaren. Is er tevredenheid of zijn er punten die om extra aandacht vragen? Het team nodigt dan ook iedereen uit om in gesprek te gaan. Op de kraam staan twee kerstbomen: een voor de pluspunten en een voor de minpunten. Voor bezoekers van de kraam heeft Buurtpreventie Drievliet ’t Zand nog een kleine attentie.

Harmonie met oliebollen

Muziekvereniging Harmonie Slikkerveer heeft ook dit jaar een lekkere actie met verse oliebollen en appelbeignets. Bert de Jong, organisator van de eindejaar actie van de Harmonie, heeft goede afspraken kunnen maken met bakkerij Voskamp. Dit jaar is het mogelijk om de oliebollen per 5 of 10 stuks te bestellen. De roomboter appelbeignets worden per stuk verkocht. Losse verkoop zonder webbestelling is niet mogelijk. Voor bestellingen komt binnenkort meer informatie op de website van de muziekvereniging: www.mh-.nl.