Poseidon sterk in Rotterdam

Afgelopen zaterdag stond voor de dames van Poseidon ’56 een uitwedstrijd op het programma bij het nog ongeslagen team van ZPC Rotterdam. Waar verwacht mocht worden dat de Ridderkerkse vrouwen tegen een forse nederlaag aan zouden lopen kwam bedrogen uit. Het werd een wedstrijd tussen twee ploegen die elkaar weinig toegaven.
Poseidon had het in de eerste periode moeilijk, maar wist de schade tot een 3-2 achterstand te beperken. In de tweede periode wisten de Ridderkerkse vrouwen met snelle uitvallen gevaarlijk te worden en kwamen ze brutaal op 3-4.
ZZP moest na het wisselen uit een ander vaatje tappen, maar kwam moeilijk door de stugge verdediging van Poseidon. Slechts met één aanval was de thuisploeg doeltreffend. Een strafworp was daarna nodig om op voorsprong te komen. Poseidon wist in de vierde periode weer langszij te komen. Dat gaf hoop op een stunt, maar kort daarna moest de ploeg weer in de achtervolging. Het werd voor het doel van ZPC nog een paar maal gevaarlijk, maar doelpunten vielen er niet meer. De klok liep af bij 6-5. Vooraf zouden de dames van Poseidon ’wellicht hebben getekend voor de kleine nederlaag, maar achteraf had er veel meer in kunnen zitten.