Fietsenbank werkt door

Fietsenbank Ridderkerk heeft ook dit jaar weer ongeveer 100 fietsen verstrekt aan Ridderkerkse minima. De fietsen werden door Ridderkerkers geschonken aan de Fietsenbank, waarna vrijwilligers deze opknapten om ze te kunnen doorgeven.
Over het jaar worden mannen, vrouwen, tieners en kinderen uitgenodigd om een fiets op te halen. Voor moeders vaak met een kinderzitje. Ook werden fietsen al dan niet tijdelijk gegeven aan vluchtelingen. Mochten mensen nog niet kunnen fietsen dan kunnen zij gratis fietsles volgen op de Fietsschool.

Verhuisd
Vanwege de verhuizing uit de voormalige huishoudschool moest een aantal fietsen verkocht worden en was er minder tijd om fietsen uit te geven. Gelukkig heeft de Fietsenbank een nieuw onderdak gevonden bij een particulier waardoor zij kunnen blijven bestaan. Vanaf januari gaan zij daar aan de slag.
Wie dit project van de Stichting Beter voor Elkaar wil steunen is welkom om fietsen te komen repareren of kan een (gebruikte) fiets doneren. Op dit moment is er extra vraag naar damesfietsen voor dames van ca 1,60 m. En wordt gezocht naar een vrijwilliger met kennis van accu’s van elektrische fietsen. Voor meer informatie: 06 4438 2705.

Voorlichting over veilig bankieren

Facet Ridderkerk presenteert op maandag 19 december een interactieve voorlichtingsbijeenkomst over veilig en zelfstandig bankieren. De ochtend, die wordt georganiseerd in samenwerking met de Rabobank, vindt plaats in WVC Bolnes aan de Noordstraat 255a.
Financieel misbruik, bancaire volmachten en levenstestament. Het zijn een paar van de onderwerpen die aan bod zullen komen in deze voorlichting. Bij het ouder worden is het verstandig om hier aan te denken en het te regelen voordat het te laat is.
Vanuit de Rabobank zijn de mobiele bankservice adviseurs Esther van Efferen en Angelina de Koning aanwezig. Zij informeren de bezoekers over de reeds genoemde onderwerpen, maar ook over verschillende vormen van fraude en andere praktische bankzaken. Iedereen is welkom, ongeacht bij welke bank men bankiert.
De voorlichtingsochtend is van 10.00 tot 12.00 uur. De inloop is vanaf 9.45 uur. De koffie en thee staan dan klaar. Deelname is gratis.
Inschrijven voor deze ochtend kan per mail naar: info@facet
ridderkerk.nl. Telefonisch aanmelden kan bij Facet Ridderkerk via 0180-432350.