Dienst met Carols and Lessons

Op zondag 11 december wordt in de Goede Herderkerk een dienst gehouden met Lessons and Carols, naar het voorbeeld van de Engelsen
In Cambridge --de bakermat van deze Engelse traditie-- wordt zo'n dienst sinds het begin van de vorige eeuw elk jaar gehouden op kerstavond. Het beroemde King's College Choir zingt daar dan de Carols en de lezingen worden gedaan door de predikanten en gemeenteleden. Ook de dienst in de Goede Herderkerk, die om 17.00 uur begint, wordt ingevuld met Lessons [schriftlezingen] ,die een lijn volgen door de Bijbel, en Carols die op de lezingen volgen. De lezingen worden gedaan door enkele gemeenteleden. Een projectkoor zingt de Carols. Daarbij worden de tekst en vertalingen geprojecteerd. De lezingen en liederen worden afgewisseld met gemeentezang en passende orgelmuziek. De dienst wordt geleid door oud-predikant C. Cluistra uit Capelle aan den IJssel. De voorganger verzorgt ook een korte overdenking.