Helpen met kerstpresentje

Ook dit jaar organiseert Stichting Present Ridderkerk de actie KerstPRESENTje. Via Stichting Present worden gedurende het jaar veel mensen geholpen met een klus in hun tuin of huis. Altijd zijn dat mensen met weinig netwerk en financiën en die de klus niet zelf kunnen klaren. Kortom mensen die best ook een extra steuntje in de rug kunnen gebruiken. Zo’n 75 adressen waar echt een lichtpuntje naartoe gebracht mag worden.
Net als vorig jaar, organiseert Present Ridderkerk de KerstPRESENTje actie. Tijdens deze actie verrast een vrijwilliger namens Present de hulpontvangers nog eenmaal en steekt hen een hart onder de riem. Hiervoor zoekt de stichting mensen die een leuk pakket willen samenstellen (ter waarde van zo’n 30-50 euro) en deze in de week voor kerst willen bezorgen. De gegevens worden door Stichting Present geleverd.
Vorig jaar werden 69 pakketten bezorgd. Dit jaar wil de stichting dat aantal graag evenaren of overtreffen. Wie mee wil doen, kan zich aanmelden via de link op de website (www.presentridderkerk.nl) of mailen naar: info@presentridderkerk.nl. Aanmelden kan nog tot 14 december, maar hoe eerder hoe beter!

Probleem met damwand

Aan de Werfkade in Bolnes ter hoogte van het Loodspad, zijn vrijdagmiddag hekken geplaatst rondom het grasveld, ter hoogte van het Loodspad. Er zijn problemen ontstaan met de waterkerende damwandconstructie. Dit leidt vooralsnog niet tot grote problemen. Om te voorkomen dat het gras rondom het gebied van de damwand wegzakt, is uit voorzorg een deel van het gebied afgezet. Een deel van het gras mag voorlopig niet worden betreden. De gebouwen aan de Werfkade staan op veilige afstand van de damwand, waardoor dit niet tot verdere zorgen leidt. De gemeente Ridderkerk hoopt de onzekerheid over de ondergrond van het grasveld zo snel mogelijk weg te kunnen nemen. Er loopt nu een onderzoek naar de damwand. In de tussentijd wordt de situatie goed in de gaten gehouden.