Felicitaties voor het echtpaar Bax
Felicitaties voor het echtpaar Bax Foto:

Zeventig jaar in de echt verbonden

Het bezoek moest eerder wegens ziekte worden uitgesteld, maar burgemeester Attema was afgelopen maandag alsnog op de koffie bij het echtpaar Bax-Kloos. Hun huwelijk bereikte op 18 november jl. de platina status. De bruiloft was 70 jaar geleden in Hendrik-Ido-Ambacht. Ze waren kort inwonend in Ambacht toen ze een huis kregen aan de Rembrandtweg in Ridderkerk. Daarna hadden ze dertig jaar hun adres aan de Klaas Katerstraat. Inmiddels wonen ze alweer twintig jaar aan de Kamerlingh Onnesstraat in Het Zand. De heer Bax stapte als monteur bij Bestebreurtje in Rijsoord over naar de gemeente, waarvoor hij als technicus zorgde voor al het rijdend materieel. Hij had hij de zorg voor de technische installatie van het zwembad, fonteinen en de torenklok van de Singelkerk. Na het groot worden van de kinderen trad ook mevrouw Bax in dienst van de gemeente. Ze is 22 jaar in het gemeentehuis werkzaam geweest als telefoniste en receptioniste. Het 70-jarig huwelijksjubileum is gevierd met alle neven en nichten. Vanwege het grote aantal was dit opgesplitst in twee feestavonden bij Van der Valk Ridderkerk.