Een volle cheque van het Snuffelpand

Decembergiften voor vier organisaties

RIDDERKERK - In december steunden de Ridderkerkse Vrouwen voor Vrede vier goede doelen uit de opbrengst van he Snuffelpand. Allereerst doneerden ze 1500 euro aan het Rode Kruis voor basishulp aan mensen in Nederland en wereldwijd en 1500 euro aan Stichting Heifer Nederland voor hulp aan kleinschalige boeren in Afrika. Verder ontvangt Social Store in Ridderkerk 750 euro en de lichtjesactie voor het Sophia Kinderziekenhuis 250 euro.

Wereldwijd redden steeds meer mensen het niet meer. Conflicten, natuurrampen, koude huizen en steeds duurdere boodschappen. Het Rode Kruis wil via giro 881 mensen wereldwijd en ook in Nederland voorzien in de basislevensbehoeften: voedsel, schoon drinkwater, onderdak en medische zorg. Stichting Heifer Nederland ondersteunt kleinschalige boeren, die vaak met de desastreuze gevolgen van klimaatverandering kampen. Het Interkerkelijk Diaconaal Beraad wil, samen met andere organisaties, hulp op maat bieden aan minima, vluchtelingen en anderen die het financieel en/of sociaal moeilijk hebben. Social Store Ridderkerk zal begin 2023 van start gaan in de kantoorruimte bij de Fakkel.
Verder heeft het Snuffelpand symbolisch voor 250 euro lichtjes gesponsord in de kerstboom voor het Erasmus MC Sophia Kinderziekenhuis.

Verkoop en inleveren
Ook in januari is het Snuffelpand bij het Dillenburgplein elke woensdag en zaterdag open van 11.00 - 15.00 uur. Bij de Meubelshowroom aan de P.C. Hoofstraat is men alle woensdagen en de eerste zaterdag van de maand welkom. Tijdens de openingsuren kunnen spullen ingeleverd worden.