Prijzen voor vrijwilligers

In het gemeentehuis zijn maandagavond de jaarlijkse vrijwilligersprijzen van de gemeente Ridderkerk uitgereikt. De Jaap van der Graafprijs, de prijs voor de vrijwilliger van het jaar, was voor Esther Huijser voor haar rol bij de opvang van Oekraïners in Ridderkerk. De groepsprijs bracht de fietsbegeleiders van de Ridderkerkse Scootmobielclub op het podium. Andere genomineerden voor deze prijs waren de vrijwilligers van Buurtkamer Bij Bosshardt en het team van de Taalkeuken. Individueel genomineerd waren Cor van Loo en Rob Dirks. (meer op pagina 5 en pagina 9)

Dikkie Dik in bibliotheek

In het kader van de Nationale Voorleesdagen is op woensdag 1 februari de theatervoorstelling “Dikkie Dik en de taart” in de Ridderkerkse bibliotheek.
Dit is een kleinschalige muziekvoorstelling voor peuters, kleuters en hun ouders. Er kan worden meegezongen met nieuwe liedjes over Dikkie Dik. Het verhaal wordt opgebouwd rond een levensgroot boek met originele tekeningen van Jet Boeke.
Dit Dikkie Dik-feest is van 15.00 tot 15.45 uur. Toegang is gratis. Wel moet men zich vooraf aanmelden. Dit kan via: www.debibliotheekaanzet.nl.

IJsselmannen in Het Plein

Shantykoor De IJsselmannen komt deze maand weer naar Ridderkerk. Het mannenkoor uit Ouderkerk aan den IJssel treedt op zaterdag 28 januari op in Het Plein aan het Koningsplein. Het belooft een gezellige avond te worden die om 20.00 uur begint. De zaal gaat om 19.30 uur open. Kaarten kosten € 7 per stuk. Voorgaande optredens van De IJsselmannen in Riddekerk waren steeds uitverkocht. Voor kaarten kan men contact opnemen met Peter van den Berg: 06 2433 5084.