De fietsers op het podium met wethouder Fleur Stip en presentator Guus Bok
De fietsers op het podium met wethouder Fleur Stip en presentator Guus Bok Foto:

Prijs voor fietsers van scootmobielclub

De fietsbegeleiders van de Ridderkerkse Scootmobielclub hebben de jaarlijkse groepsprijs voor vrijwilligers gekregen. Deelnemers van de scootmobieltochten juichten toen de prijswinnaars bekendgemaakt werden. De fietploeg werd ook voor de prijs voorgedragen door een van de deelnemers.

De Ridderkerkse Schootmobielclub (RSC) bestaat sinds 2016. De club kwam voort uit de scootmobieltochten die stichting Karaat (nu Facet Ridderkerk) in de zomermaanden organiseerde. Met de club wilden scootmobielrijders er vaker op uit. Nu zijn er elk seizoen om de veertien dagen ritten, die begeleid worden door de fietsvrijwilligers. Zij zorgen dat de tochten veilig verlopen en helpen de deelnemers waar nodig. En route helpen de fietsers bij het oversteken van kruispunten en bij de rustpunten helpen ze met het naar binnen gaan en de toiletgang.

Vaste fietsploeg
Zonder de assistentie van de fietsers zouden de RSC-tochten niet mogelijk zijn. De rijders zijn blij dat er nu teruggevallen kan worden op een vaste fietsploeg. Deze groep bestaat uit Coby van Beek, Wil van den Berg, Jan Schaffers, Els Smits en Fenna Stege. Ze beleven de RSC-ritten zelf ook als een ‘uitje’.

Fietsers welkom
Nu de club met de jaren flink gegroeid is, hopen ze op de komst van meer fietsvrijwilligers. Zes jaar geleden begon RSC met vijf scootmobielen en één fietser. Een jaar later reden er al twaalf mensen met een scootmobiel mee en nu zijn dat er 24.
Wie ook wil gaan helpen om de club te begeleiden kan voor meer informatie mailen naar: tjpkuipers@kpnmail.nl.