Jessie Lee & The Alchimists komen naar Ridderkerk

Blues uit België, Frankrijk en Portugal

RIDDERKERK - Het Bluezy Bluesfestival Ridderkerk wordt dit jaar gehouden op zaterdag 1 april. De line-up voor de achttiende editie van dit bluesfeest is inmiddels bekend. Binnenkort start de voorverkoop.

Net als voorgaande jaren brengt het Bluezy festival internationale acts op het podium in sporthal De Fakkel. Een van die buitenlandse troeven is de Engelse gitarist Sean Webster, die in Ridderkerk zal aantreden met Erwin Java’s Travel Party.
Uit Frankrijk komen Jessie Lee & The Alchimists. Dit blues-rockkwintet won drie jaar geleden de France Blues Challenge.
Ook kunnen de bluesliefhebbers kennismaken met de Portugese band Peter Storm & the Blues Society. Dit swingende viertal mag zich de populairste bluesband van Portugal noemen. Ook The Bluesbones uit België komen in De Fakkel op de planken. De vaderlandse eer in de veld mag worden hooggehouden door Lefthand Freddy en The Hoochies. Laatstgenoemde band mag het festival afsluiten.

Middag en avond
Lefthand Freddy mag om 15.00 uur het bal openen. Aansluitend staan ’s middags Peter Storm en Jessie Lee in de schijnwerpers.
The Bluesbones, Erwin Java met Sean Webster en The Hoochies zorgen in de avonduren voor de voortzetting.

Kaartverkoop
De kaartverkoop is nog niet begonnen, maar er kunnen al wel voorreserveringen worden gedaan. De tickets kosten in de voorverkoop € 30. Dat is vijf euro goedkoper dan de kaarten bij de deurverkoop op de festivaldag zelf.
Voor meer informatie: www.bluezybluesfestival.nl