Meezingen met nieuw oratorium

Het Ridderkerkse koor Rejoice zoekt (project)leden voor het instuderen van een nieuw oratorium. De groep start op woensdag 1 februari met het oefenen van "Totdat Hij komt”, een oratorium dat is gecomponeerd door Rejoice-dirigent Jan Peter Teeuw.
Dit oratorium richt zich op de wederkomst van Jezus Christus. Het stuk begint met de ontmoetingen met de opgestane Heer na Pasen. Na de afscheidswoorden van Jezus volgt Hemelvaart en Pinksteren. Omdat na de uitstorting van de Heilige Geest het evangelie zich over heel de wereld heeft verspreid, klinken daarna liederen over zending, kerkgeschiedenis en de vervolgde kerk. Het oratorium loopt uit op het verwachten van de wederkomst en Christus komst zelf.
Wie dit vocaal ook uit wil dragen wordt van harte uitgenodigd om mee toen. Iedereen tussen de 18 en 55 jaar kan zich, al of niet op projectbasis, aansluiten bij Rejoice. Het koor repeteert wekelijks op woensdag van 20.00 tot 22.00 uur in de Wilhelminakerk in Slikkerveer. Eind mei en begin juni wordt het oratorium uitgevoerd. Aanmelden kan via: secr.rejoice@gmail.com.