Met het Opleidingskoor worden ook muzikale spelletjes gedaan
Met het Opleidingskoor worden ook muzikale spelletjes gedaan Foto:

Ars Musica start Opleidingskoor

Stichting Ars Musica heet kinderen welkom bij haar Opleidingskoor dat op 16 januari van start gaat in Ridderkerk. Jongens en meisjes uit groep 3 en 4 kunnen zich bij dit koor aansluiten. In Gouda begint op 19 januari een Opleidingskoor voor dezelfde leeftijdsgroep.
Het Opleidingskoor in Ridderkerk is op maandag van 16.00 tot 17.00 uur in de Wilhelminakerk aan de Bourgondischelaan 1 in Slikkerveer. In Gouda is het op donderdag in de Calvijnschool aan de Dreef 10.

Cymbaal spelen
De Opleidingkoren beperken zich niet tot alleen samen zingen. Er worden spelletjes met muziek gedaan en de kinderen leren cymbaal spelen. In Ridderkerk gebeurt dat onder leiding van de juf José en juf Mathilde. In Gouda wordt met juf Annemieke gewerkt met leuke muziek. Vanuit het Opleidingskoor kunnen de kinderen doorstromen naar andere koren van de Ars Musica Koorschool. De Koorschool bestaat sinds 2008. Op de twee locaties in Ridderkerk en Gouda zijn er samen ruim 45 zangers, die met groot enthousiasme op hoog niveau muziek maken. Onder de Koorschool vallen het Opleidingskoor, koor A, koor B, koor C en koor D. Voor meer informatie: www.stichtingarsmusica.nl.