De medaillewinnaars van vrijdag (links) en zaterdag
De medaillewinnaars van vrijdag (links) en zaterdag Foto:

Mooie resultaten jokerwedstrijden OKK

Op vrijdagavond 6 januari werd de jaarlijkse Jokerwedstrijd van de A- en B-selectie van OKK Ridderkerk gehouden voor de keuze oefenstof. Op zaterdagochtend 7 januari was het de beurt voor de meisjes van de A-, B- en C-selectie voor de verplichte oefenstof.
Door corona was deze wedstrijd de twee voorgaande jaren niet doorgegaan. Dus extra leuk dat het weer ouderwets gezellig was met de selecties bij elkaar.
De turnsters waren verdeeld in groepen van 5 tot 6 meiden, de beste 3 turnsters telden per toestel. Ze moesten de joker inzetten op hun 'beste' toestel. Deze joker verdubbelt dan de punten van de turnster op dat ene toestel.
Met het team konden de meiden een prijs winnen, maar ook per onderdeel kon er een turnster toestelkampioen worden.

Winnaars van vrijdag
Team 1 won met de turnsters Tessa, Felicia, Gea, Naomi en Evi. Toestelkampioen sprong: Lisa, een 2e plaats voor Iris en een 3e plaats voor Elin. Toestelkampioen brug: Tessa, een 2e plaats voor Robrina en een 3e plaats voor Benthe. Toestelkampioen balk: Demi, een 2e plaats voor Evi en een 3e plaats voor Lois. Toestelkampioen vloer: Sofie, een 2e plaats voor Aleyna en een 3e plaats voor Naomi.

Winnaars van zaterdag
Team 5 won met de turnsters Romée, Nikki, Yinthe, Elyza en Amélie. Toestelkampioenen sprong: Esmée, een 2e plaats voor Romée en een 3e plaats voor Romy, Meleah en Joy. Toestelkampioen brug: Guusje, een 2e plaats voor Melissa en een 3e plaats voor Amélie. Toestelkampioen balk: Nikki, een 2e plaats voor Zainab en een 3e plaats voor Fien. Toestelkampioen vloer: Jenaya, een 2e plaats voor Sophie en een 3e plaats voor Elyza.

Genieten van LED-voetbal in Rijsoord

In samenwerking met Facet Ridderkerk organiseerde vv Rijsoord een avond LED Voetbal. Op 4 januari waren de veldlijnen van de kunstgrasvelden verlicht met led-kabels en speelden teams met verlichte hesjes en een verlichte bal.
Aan dit voetballen in het donker kon ook worden meegedaan door kinderen uit de buurt die geen lid zijn van Rijsoord en kinderen die via Facet hadden ingeschreven. Het was zeker niet bedoeld als ledenwerving, want Rijsoord heeft nog altijd een ledenstop. “In de kerstvakantie lekker bewegen en
de deuren openen en kennismaken met voetbal waren onze beide doelstellingen. En dat is meer dan gelukt” aldus de organisatoren, die zich voor dit evenement gesteund wisten door de organisatie LEDS Voetbal uit Uitgeest.
Meer dan 300 kinderen hebben vanaf 17.00 tot 22.00 uur meerdere wedstrijden gespeeld. De vroege uurtjes waren met de voetballertjes van buitenaf en later waren het onderlinge Rijsoordse duels. Het viel in de smaak bij zowel de spelers als de toeschouwers. Alle complimenten en verzoeken om dit te herhalen zijn natuurlijk een bevestiging om dit evenement wellicht later in het jaar nog een keer te herhalen.

Grote Clubactie
Het weer werkte naturlijk goed mee. Het was gelukkig droog. Alle ouders en begeleiders hebben kunnen genieten van een lekkere bak koffie of thee in onze kantine. De kinderen zijn getrakteerd op een lekker drankje en natuurlijk een snoepje van gastvrouw Sjaan. Zij is nog steeds actief voor haar club en beheert en faciliteert alles in het jeugdhome.
Deze geslaagde voetbalavond werd mede mogelijk gemaakt door Facet Ridderkerk. De Rijsoordse bijdrage kon betaald worden uit de fantastische opbrengst van de Grote Clubactie van afgelopen jaar. Dit leverde de vereniging € 13.744 euro op. Gedurende het seizoen wordt met dit geld besteed aan materiaal voor de jeugd en nieuwe evenementen.

Nieuwe plannen
De jeugdcommissie van Rijsoord heeft voor dit nieuwe jaar nog veel mooie plannen. Binnenkort worden deze plannen gepresenteerd. December was een drukke maand met een Sinterklaasfeest, silent disco met kerst en diverse feestjes voor de jeugd.

Een ander licht op voetbal