Verder na verlies

Maandagochtend 6 maart starten Facet Ridderkerk en Facet Mantelzorg met een serie van acht bijeenkomsten voor mensen die iemand verloren zijn. De groep wordt begeleid door Masé Sutterland, coach Omgaan met verlies en verlangen.
Het kan erg helpend zijn om in gesprek te komen met anderen die hetzelfde hebben meegemaakt. Wie iemand verloren heeft door overlijden kan door het delen van ervaringen ondersteuning vinden.
Voor deelname aan de groep “Rouw, verlies en hoe dan verder” maakt het niet uit of het verlies recent is of al wat langer geleden.
Tijdens de bijeenkomsten krijgt men zicht op het eigen rouwproces en handreikingen hoe nu verder te gaan. In de groep komen thema’s aan bod zoals: omgaan met verdriet, eenzaamheid en onmacht, wat zijn valkuilen en overlevingsstrategieën. Vanzelfsprekend is er ruimschoots gelegenheid om ervaringen uit te wisselen, vragen te bespreken, elkaar beter te leren kennen en samen te zoeken naar oplossingen. Aan het eind hebben de deelnemers nieuwe inzichten en vaardigheden ontdekt voor het omgaan met het verlies.

Wijkcentrum West
De bijeenkomsten van de groep zijn op 6, 13, 20 en 27 maart, 3, 17 en 24 april en de afsluiting op 1 mei. Alle sessies zijn van 10.00 tot 12.00 uur (inloop vanaf 9.30 uur) in Wijkcentrum West aan de Boksdoornstraat 80 in Ridderkerk-West.
Er kunnen maximaal tien tot twaalf personen meedoen.
Voor de acht bijeenkomsten wordt een eigen bijdrage van € 27,50 uur gevraagd. Aanmelden kan via: info@facetmantelzorg.nl, 0180-763717 of aan de receptie Facet Ridderkerk, Schoutstraat 5 te Ridderkerk. Voor meer informatie kan men contact opnemen met Angelique Bloemberg, mantelzorgconsulent of Henny de Wilt sociaal werker ouderen 0180-432350.

Diner dankzij Fonobori

Facet Ridderkerk organiseerde vrijdag 23 december weer het jaarlijkse kerstdiner vanuit de soos Bolnes. Dit diner is mede mogelijk gemaakt door sponsoring van Fonobori en de inzet van enthousiaste vrijwilligers van de soos. De zaal was sfeervol aangekleed en de tafels mooi versierd. Na de opening door voorzitter Anneke begon de gezellige middag/avond. De organisatoren danken iedereen voor zijn of haar bijdrage en het fonds Fonobori in het bijzonder voor de gulle gift.