Kolonel b.d. Jos Govaarts (rechts) komt naar Slikkerveer (foto J. Goovaarts)
Kolonel b.d. Jos Govaarts (rechts) komt naar Slikkerveer (foto J. Goovaarts) Foto:

BOLNES

Bingomiddag
Op zaterdag 21 januari is er een bingomiddag van de club Pensionado’s on tour in de zaal van “Kerk aan de Maas” aan de Pretoriusstraat 56. De bingomolen wordt om 13.30 uur aan het draaien gebracht voor de eerste ronde. Ook niet-leden zijn welkom.

Filmavond
De “Kerk aan de Maas” presenteert op dinsdag 24 januari een filmavond. Vertoond wordt een film over een Frans dorpje waar een onderwijzer door zijn liefdevolle persoonlijkheid en didactische omgang kinderen in hun kracht weet aan te spreken. De film met de titel “Etre et avoir” (vertaald: zijn of hebben) wordt om 19.30 uur. Aansluitend kan men er op een gezellige plek in het kerkgebouw over in gesprek met een hapje en een drankje. De avond is bedoeld voor iedereen die het boeiend vindt om over kinderen, opvoeding, onderwijs en eigen ervaringen na te denken. Wie er bij wil zijn moet zich voor 22 januari opgeven bij Ria Keijzer: 06 5022 8250 of ria.keijzer@casema.nl.

Samen aan tafel
Op vrijdag 27 januari is er weer een gezellige maaltijd voor kerk en buurt in de zaal van de Protestantse Gemeente Bolnes. De kerk organiseert deze maandelijkse maaltijden samen met cateringbedrijf De Groene Pollepel. Veel buurgenoten hebben de weg naar deze maaltijden al gevonden, maar er is plaats voor meer mensen. Men kan voor € 7,50 aanschuiven een driegangendiner. Met dieetwensen kan rekening worden gehouden en ook vervoer kan geregeld worden. Aanmelden kan tot maandag 23 januari bij Wil Wendrich: scriba@pgbolnes.nl, 0180 487050 of 06 8206 6497.

RIDDERKERK

Verhalen over opera
De afdeling Ridderkerk van Vrouwen van Nu heeft op maandagmiddag 30 januari een ledenbijeenkomst in een zaal van de Protestantse Gemeente “Levensbron”. Kees Schilder laat de dames deze middag genieten van zijn “opera-lezingen” met interessante verhalen en prachtige muziek. Een programmaboekje kost € 1. Het programma begint om 13.30 uur. Iedereen is welkom. Van niet-leden wordt een bijdrage van € 6 gevraagd.

Zwemdisco Glow in the Dark
Vrijdag 27 januari wordt er in zwembad de Fakkel weer een zwemdisco georganiseerd. Dit keer in het thema “Glow in the Dark”. Dit discofeest in het recreatiebad is voor kinderen t/m 12 jaar. DJ Kevin zal van 19.00 tot 22.00 uur de vetste hits draaien. Natuurlijk gaat hij in op verzoeknummers. Aan alle kinderen worden Glow in the dark-sticks uitgedeeld. Ouders zijn ook van harte welkom. Tickets zijn te reserveren via de webshop op:  www.de-fakkel.nl. Vol = Vol

Rijbewijskeuring
Op de zaterdagen 4 februari en 4 maart zijn er rijbewijskeuringen bij Skanders aan de Noordenweg 43. Deze keuringen worden verzorgd door Regelzorg Rijbewijskeuringen. Automobilisten van 75 jaar en ouder die gekeurd moeten worden voor het rijbewijs, betalen € 55. Voor anderen die om een medische reden gekeurd moeten worden is het tarief € 65. Een afspraak maken voor deze spreekuren kan men uitsluitend maken via: www.regelzorg.nl of tijdens kantooruren via de afsprakenlijn: 088 232 3300. Het is niet mogelijk om op de locatie zelf een afspraak te maken. Voor het laten invullen van een rapport oogarts kan men naar: www.regelzorg.nl/oogarts.

Dansen bij Remus
Vanaf de week van 23 januari kun je weer dansplezier beleven in Danscentrum Remus, het nationaal- en internationaal erkende danscentrum van Ridderkerk. Ook de dansavonden starten weer. Wie al uit de voeten kan op de dansvloer is op deze avonden welkom. Voor meer informatie over alle activiteiten in Danscentrum Remus kan men kijken op: www.danscentrumremus.nl of contact opnemen met Ank en Anrie: 01804-28781.

Crea-middag in West
Facet Ridderkerk presenteert op vrijdag 27 januari een creatieve middag in Wijkcentrum West. Bezoekers zijn welkom van 13.30 tot 15.30 uur. De kosten voor deelname bedragen € 3.. Vooraf aanmelden is niet nodig. Iedereen mag langskomen om te kijken en/of mee te doen.
Iedere vrijdagmiddag worden er door Facet activiteiten aangeboden in het wijkcentrum aan de Boksdoornstraat 80. Het aanbod is gevarieerd en iedere week is er een ander thema. De kosten variëren tussen de € 2,50 en € 4. Voor meer informatie kan men contact opnemen met Jacqueline Revier, sociaal werker ouderen, via 0180 – 432 350 of jacqueline.revier@facetridderkerk.nl

SLIKKERVEER

Marechaussee bij PCOB
Op uitnodiging van de PCOB Ridderkerk komt kolonel b.d. Jos Govaarts op woensdag 25 januari naar Slikkerveer om te vertellen over het werk van de Marechaussee. Govaarts heeft meer dan 40 jaar bij dit korps gewerkt, in verschillende functies en op vele plaatsen in de wereld. Hij heeft in die periode bijzondere momenten meegemaakt. Hij vertelt daar over en geeft graag antwoord op de vragen die de aanwezigen hem stellen. Het belooft een luchtige en leerzame bijeenkomst te worden in de Christus is Koningkerk aan de Juliana van Stolbergstraat 44 in Slikkerveer. Aanvang 14.00 uur. De toegang is gratis. Ook niet-leden zijn welkom.

DRIEVLIET

Buurtkoffie
Op vrijdag 20 januari is er een buurtkoffie op het Ontmoetingsplein van Aafje Reyerheem. Buurt- en wijkbewoners kunnen elkaar deze middag ontmoeten bij een kopje koffie of thee. Ook bewoners van Reyerheem vinden het gezellig om met bezoekers in gesprek te gaan. Iedereen is vanaf 14.00 uur welkom in de zaal aan de Torenmolen 1. Wie wil kan ook aansluiten bij andere activiteiten van Reyerheem. Men kan vragen naar het weekoverzicht. Dit kan men ook elke week per mail ontvangen. Hiervoor kan men zich aanmelden bij Franny de Wit: fdwit@aafje.nl