Tweedehands keukens in showroom

Op zaterdag 21 januari wordt de opening gevierd van Eurokitchen Ridderkerk. De showroom van dit nieuwe keukenbedrijf is verdeeld in twee delen. In het eerste deel staan nieuwe keukens opgesteld. In het tweede deel worden tweedehands keukens gepresenteerd. Met dit concept wil ondernemer Hamid Fadakar voor elk budget iets bieden. Eurokitchen is gevestigd aan de Ringdijk 324a.

Punt achter Smileys

Smileys Sweetest Giftshop in Ridderkerk-Drievliet gaat stoppen. Het echtpaar Moonen heeft besloten om de winkel aan het Vlietplein na twintig jaar te beëindigen. De laatste voorraad van de snoep- en geschenkenwinkel wordt met 50% korting verkocht. Het definitieve moment van sluiting wordt per dag bekeken. Of er nog een winkeldag in zit is afhankelijk van wat er nog aangeboden kan worden.

Energiesteun voor MKB

Er is door het college een tijdelijke subsidieregeling vastgesteld voor energiecompensatie voor het midden- en kleinbedrijf in Ridderkerk. De gemeenteraad sprak zich eerder breed uit voor zo’n regeling met de motie “Help het MKB Ridderkerk”. Het college heeft besloten om hiervoor een budget van 250.000 euro beschikbaar te stellen.

Meer zzp’ers

In 2022 groeide opnieuw het aantal bedrijven in Nederland. Van bijna 2,2 miljoen bedrijven op 1 januari 2022 naar ruim 2,3 miljoen bedrijven op 31 december. Dat is een groei van 5,7% procent. Het overgrote deel van deze groei komt op het conto van zzp'ers. Dat blijkt uit het Jaaroverzicht van de KVK Bedrijvendynamiek.
Van de werkzame beroepsbevolking was op 1 januari 2023 17% zelfstandig ondernemer zonder personeel (bron: CBS). Tien jaar eerder was dat nog 10%. Van alle ondernemingen was in 2013 59% te typeren als een zzp'er. Op dit moment is dat 70% van alle ondernemingen.