Leerwerkbedrijf Jong Vermogen

Ridderkerk wil in samenwerking met Barendrecht en Albrandswaard een nieuw leerwerkbedrijf starten. Als de gemeenteraden van de twee andere BAR-gemeenten instemmen kan dit voorjaar gestart worden met het leerwerkbedrijf dat jongeren aan de slag moet helpen.
Het is in eerste instantie een pilot voor een periode van twee jaar. De gemeente Ridderkerk stelt € 275.000 euro beschikbaar voor de huisvesting, inrichtingskosten, ICT en verbouwingskosten. Er wordt daarnaast een budget van 70.000 euro vrijgemaakt voor de aanstelling van een projectleider.

Stichting
 Het gemeentebestuur wil tijdens de proefperiode onderzoeken hoe het leerwerkbedrijf doorontwikkeld en duurzaam geëxploiteerd kan worden. Voor de uitvoering van het leerwerkbedrijf wil de gemeente een dienstverleningsovereenkomst aangaan met de nieuw op te richten Stichting Jong Vermogen. Als Barendrecht en Albrandswaard meedoen zal het leerwerkbedrijf worden opgetuigd in BAR-verband. De projectleider komt dan in dienst van de BAR-organisatie. Bij de ontmanteling van de BAR-samenwerking zal één gemeente dit dienstverband moeten overnemen.