Ridderkerk kalender is nog te koop

De Stichting Oud Ridderkerk heeft voor het jaar 2023 een Ridderkerk kalender uitgebracht met daarin de bekende evenementen en wetenswaardigheden, die voor de inwoners en belangstellenden interessant zijn.
De bedoeling is om jaarlijks een andere wijk van Ridderkerk te belichten en aandacht te geven. Voor dit jaar is Ridderkerk-Centrum aan de beurt. Naast de maandelijkse informatie treft men ook een foto van vroeger en een hedendaagse aan op elk blad. De vergelijking met deze beelden zal menigeen verrassen. De recente opnamen zijn gemaakt door Teun Rijsdijk. De reeds ontvangen reacties op deze uitgave zijn lovend. De mogelijkheid bestaat nog om in het bezit te komen van één van de laatste exemplaren. Zij zijn verkrijgbaar voor Euro 9,95 bij Boekhandel Sanders en in Museum “de Oudheidkamer” aan de Kerksingel 26.

The Dead Wax live bij Bluezy

In december zou de band The Dead Was optreden bij Radio Ridderkerk. Door ziekte kon dit bezoek van de band niet doorgaan. Vanavond (19 januari) vindt dit optreden alsnog plaats. De groep komt live spelen in het programma "Bluezy”.
Presentator Nico Bravenboer zal de bandleden in de studio ontvangen en met een interview introduceren. Daarna mogen de mannen laten horen wat ze in hun mars hebben. De uitzending van "Bluezy” begint na het nieuws van 20.00 uur. Publiek is vanaf 19.30 uur welkom in het studiogebouw aan de Jonkheer de Sav. Lohmanstraat 1. De entree is vrij. Het optreden is ook live te bekijken op het YouTube-kanaal van RTV Ridderkerk: www.youtube.com/tvridderkerk. Luisteren kan op etherfrequentie 105.7 FM en via internet: www.rtvridderkerk.nl.