Passie met Hans le Large

In het maandelijks Open huis met een Passie van "Kerk aan de Maas” is op dinsdag 7 februari Hans le Large te gast. Hij komt vertellen over wat hem motiveert en wat hij zoal tegenkomt in zijn werk voor het Interkerkelijk Diaconaal Beraad van Ridderkerk. Boven zijn verhaal plaatst Hans deze vraag: "Kun je iemand aan de kant van de weg laten liggen?”
Een vraag die samenhangt met de actualiteit van armoede, de ontvangst van vluchtelingen en gastvrijheid. Rond zijn presentatie gaat men hierover in gesprek. Deelname is gratis; aanmelding is niet nodig. Het programma begint direct na het eerste kopje koffie van 9.30 uur. Voor meer informatie kan men contact opnemen met Ria Keijzer: 06 5022 8250.

Zwerfvuil te
lijf in Bolnes

Op 7 januari jl. werden in Bolnes meer dan 50 vuilniszakken met zwerfvuil gevuld. Op zaterdag 4 februari gaan vrijwilligers opnieuw de wijk in rommel op te ruimen. Iedereen kan een handje helpen met het schoonmaken van de straat. Er wordt met de grijpers en vuilniszakken rondgelopen tussen 9.00 en 12.00 uur. Vooraf aanmelden is niet nodig. Iedereen die mee wil helpen kan zich melden in het "Bolwerk” van Buurtpreventie Bolnes aan de De la Reijstraat.