De hoek dicht bij aanval van ZZ&PC
De hoek dicht bij aanval van ZZ&PC Foto:

Puntendeling voor Poseidon

Een week na de overwinning op SCOMZeehondDuck blijkt het damesteam van Poseidon '56 op puntenkoers te blijven. Afgelopen zaterdag kwam de nummer 4 uit de stand, buurvrouw ZZ&PC De Devel uit Zwijndrecht, op bezoek in Ridderkerk.

De Devel begon fel aan de wedstrijd. Een minuut lang werd de furie bij het Ridderkerkse doel weggehouden, maar uiteindelijk kon niet worden voorkomen dat de Zwijndrechtse dames de leiding namen. In het vervolg kwam de thuisploeg beter en beter in het spel en dat resulteerde in een 2-1 voorspong. De bezoeksters leken even van slag en zagen snel in de tweede periode de thuisploeg uitlopen naar 3-1. In het vervolg van de periode bleef de defensie van Poseidon moeiteloos overeind tot een hard afstandsschot aan het einde van de periode iedereen verraste en voor de 3-2 zorgde. Ook het begin van de derde periode was voor de Ridderkerkse dames die alweer het net snel wisten te vinden. De Devel kwam terug tot 4-3 en een halve minuut later was het 4-4. Het laatste kwart begonnen de Ridderkerkse vrouwen sterk met twee treffers. De 6-4 voorsprong hield stand tot de laatste tweeëneenhalve minuut. De Devel wist in een korte tijd driemaal toe te slaan en leek de winst binnen te hebben. Dat werd voorkomen met een snelle aanval en een gewiekste intikker in de laatste minuut waardoor de wedstrijd stopte met 7-7.