De Pinkstermarkten met een thema waren populair

Vijftig jaar evenementen van SER in Oudheidkamer

RIDDERKERK - Na de bijzonder succesvolle tentoonstelling over de watersnoden wordt in de Oudheidkamer een expositie ingericht over de Stichting Oud Ridderkerk.

Het 50-jarig bestaan van deze stichting is aanleiding voor de nieuwe wisseltentoonstelling. Er zal met veel foto’s teruggegaan worden naar de evenementen die in de voorbije jaren voor jong en oud zijn georganiseerd. En welke Ridderkerker kent ze niet? De viswedstrijden voor de jeugd, het vroegere ruiterfeest en grootsere festiviteiten als 3X2, Jeugdland, de Avondvierdaagse, de Aubade, het Oranjeconcert op Koninginnedag, het SER-koor, de intocht van Sinterklaas en onze tot op de dag van vandaag bij een ieder bekende Pinkstermarkt.
In de tentoonstelling, die vanaf 8 maart t/m 15 april te zien zal zijn, zullen vele zaken dan ook herkenbaar worden en ongetwijfeld vele herinneringen uit een mooi verleden gaan oproepen.

De openingstijden van het museum aan de Kerksingel 26 zijn van woensdag t/m zaterdag van 13.30 tot 16.30 uur.  De toegang is gratis.