Buurtbus 608 gaat anders naar Barendrecht rijden

Meer buurtbussen in spits naar station Barendrecht

RIDDERKERK - Met ingang van 6 maart worden wijzigingen in de dienstregeling van de buurtbussen voor Ridderkerk doorgevoerd. Lijn 610 zal niet meer via Cornelisland rijden en wordt in de spits een sneldienst tussen Ridderkerk-Koningsplein en Barendrecht-Middenbaan. Lijn 608 gaat rijden via bushalte Van der Valk aan de Verbindingsweg.

RIDDERKERK - Dit laatste maakt het voor reizigers van en naar Rijsoord mogelijk om over te stappen op de bussen van en naar Rotterdam-Zuidplein (lijn 146). Lijn 608 zal ook gaan rijden via het kantoor van waterschap Hollandse Delta. Voor het behoud van de huidige rijtijden zal de Middenbaan in Barendrecht niet meer het begin- en eindpunt zijn van buurtbus 608. Het eindpunt wordt NS-station Barendrecht.
De buurtbus gaat anders rijden vanwege het tegenvallende gebruik van lijn 610 door reizigers naar Cornelisland en het waterschapskantoor. Het wordt geweten aan de lage frequentie en het toegenomen aantal thuiswerkers. Met de nieuwe routes van 608 en 610 worden bussen aantrekkelijker voor personeel en bezoekers van het waterschap.
Lijn 610 zal in de spits elk halfuur rijden tussen het Koningsplein, station Barendrecht en de Middenbaan in Barendrecht, waarbij ook het kantoor van het waterschap wordt aangedaan.

Met de nieuwe opzet van de dienstregeling zorgen de lijnen 608 en 610 in de spits drie keer een verbinding tussen het station van Barendrecht en Hollandse Delta. Buiten de spit rijdt bus 608 elk uur tussen Ridderkerk en het Barendrechtse station. Wie verder wil naar de Middenbaan kan overstappen op lijn 84. Met de veranderingen is ingespeeld op de behoefte van reizigers aan een rechtstreekse verbinding tussen Ridderkerk-Centrum en het NS-station Barendrecht, zonder via Rijsoord te hoeven reizen.
Buurbuslijn 609 blijft ongewijzigd rijden tussen Ridderkerk-De Schans en het station in Barendrecht via Rijsoord. Deze buurtbus heeft in Rijsoord tien haltes. Buurbus 608 rijdt in Rijsoord grotendeels dezelfde route, maar bediend met drie haltes meer ook het gedeelte van Rijsoord nabij de grens van Hendrik-Ido-Amba