Van Wijk tot Wijk

BOLNES

Artikelen voor Voedselbank
In samenwerking met de Hervormde Boezemkerk zamelt de Protestantse Gemeente Bolnes op zaterdag 4 maart artikelen in voor de Voedselbank Ridderkerk. Met deze maandelijkse inzameling hoopt men dit keer vooral op het verkrijgen van soep, ontbijtkoek, crackers, beschuit, hagelslag, jam en keukenrollen. Daarnaast zijn ook andere (houdbare) producten welkom. Inleveren kan zaterdagmorgen tussen 11.00 en 12.00 uur in de kerk aan de Pretoriusstraat 56.

Internationale samenkomst
Op zondag 5 maart is er een internationale samenkomst in de Boezemkerk, gericht op vluchtelingen, statushouders en andere anderstaligen. Er is een Arabische, Farsi en Engelse tolk aanwezig bij het verhaal van voorganger Arjo van Eijsden. De samenkomst in de kerk aan de Pretoriusstraat 2 begint om 16.00 uur. Vanaf 15.30 uur staan de kerkdeuren voor iedereen open. Na afloop is er gelegenheid voor ontmoeting bij koffie, thee, fris en broodjes.

Pubquiz van Het Anker
‘Het Anker’ in WVC Bolnes presenteert op vrijdag 10 maart in het kader van NL Doet een “Pubquiz Bolnes”. Men kan aan deze quiz meedoen met teams van vier tot acht personen. Individueel aanmelden kan ook. Er kunnen teams gevormd worden met belangstellenden die zich los aanmelden. De pubquiz kent acht vragenrondes met als thema’s onder meer algemene ontwikkeling, muziek en de geschiedenis van Bolnes. De quiz is van 19.30 tot 21.30 uur in het wijkcentrum aan de Noordstraat. Deelname is gratis. Drankjes zijn voor eigen rekening. Aanmelden kan tot 7 maart bij de toonbank van de kringloopwinkel Het Anker.

DRIEVLIET

Zangduo bij Reyerheem
Op zaterdag 4 maart zingen het duo The Dutch Vocals op het Ontmoetingsplein van Aafje Reyerheem. Dit professionele zangduo uit Volendam kan veelzijdig uitpakken meezingers en feestmuziek, maar ook de mooiste duetten uit opera’s, musicals en popmuziek. Er wordt gereageerd op wat mensen in het publiek graag willen horen. Het optreden in de zaal aan de Torenmolen 1 begint om 14.00 uur.

RIDDKERK

Filmmiddag in West
In Wijkcentrum West kan op vrijdag 3 maart genoten worden van een film. Zoals elke eerste vrijdag van de maand is er een filmmiddag voor senioren in de zaal aan de Boksdoornstraat 80. Deze middagen worden gemiddeld bezocht door een groepje van tien tot vijftien personen. Wie er ook bij wil zijn is van harte welkom. De film wordt om 13.30 uur gestart. De entree is € 2,50, inclusief een kopje koffie of thee.

Inzameling Voedselbank
Net als voorgaande maanden zamelt de Protestantse gemeente De Levensbron op zaterdag 4 maart weer artikelen in voor de Voedselbank Ridderkerk. Tussen 10.00 en 11.00 uur kunnen houdbare producten ingeleverd worden bij de kerk aan de Jan Luykenstraat 10.