Leren tekenen zonder talent in De Fuik

Woensdagmiddag 22 maart start in wijkcentrum de Fuik in Drievliet opnieuw de cursus "Natuurgetrouw Tekenen zonder talent".

"Daar heb ik geen aanleg voor" is een vaak gehoorde opmerking als het over tekenen gaat. Of: "Ik krijg nog geen rechte lijn op papier". Tekenaar en docent Jacco van Dam zal in deze tekencursus voor beginners laten zien dat je geen speciaal talent nodig hebt om natuurgetrouw te kunnen tekenen. Natuurlijk wordt niet iedereen een Rembrandt maar tekenen is een vaardigheid die iedereen tot op zekere hoogte kan leren. De afwisselende oefeningen die in de cursus aan de orde komen zijn gebaseerd op de befaamde tekenmethode van Betty Edwards. De interessante inzichten die deze methode biedt maakt de cursus ook de moeite waard voor meer gevorderde tekenaars of mensen mét talent. Veel materiaal heb je voor deze cursus niet nodig; alleen potlood en papier zijn al voldoende. De cursus is op woensdag van 13.00 uur tot 15.00 uur en kent acht lessen. Voor meer informatie en/of aanmelden kan men terecht bij de docent: 0180-427254, of: www.wegvantekenen.nl.

Olav and the Blues Cruise live bij Bluezy

De bluesband Olav and the Blues Cruise speelt op donderdag 2 maart live bij Radio Ridderkerk. De nieuwe band van gitarist Olav Boereboom zal optreden in een rechtstreekse uitzending van "Bluezy”. Presentator Nico Bravenboer zal zijn muzikale gasten met een interview introduceren. De uitzending van "Bluezy” begint na het nieuws van 20.00 uur. Publiek is vanaf 19.30 uur welkom in het studiogebouw aan de Jonkheer de Sav. Lohmanstraat. Het optreden is ook live mee te maken via het YouTube kanaal van RTV-Ridderkerk.